מחר – עיצומים בביטוח לאומי; העובדים: "ההנהלה איימה עלינו"

עובדי הביטוח הלאומי לא יקבלו מחר קהל בסניפי המוסד ברחבי הארץ. ההחלטה על העיצומים התקבלה בתום אסיפת הסברה סוערת שקיימו עובדי הסניפים בביטוח הלאומי, במהלכה התברר לטענת העובדים כי המשא ומתן שמקיים הוועד הארצי עם הנהלת המוסד "לא רק שאינו מניב תוצאות כלשהן, אלא שההנהלה נוקטת צעדים חד צדדיים ואף יוזמת הפרטת שירותים כמו ועדות ערר רפואיות אל מחוץ לכותלי המוסד".

"זה יותר משנה שאנחנו באים להנהלה בידיים נקיות כדי לדון בהקצאת המשאבים החיוניים לשמירה על רמת השירות לאזרחים הנזקקים לשירותנו ולנוכח תוספת העומס המוטל עלינו – אך לשווא", אומרת יו"ר הועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי, סימונה סונגו מזרחי.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בתחילת השבוע הודיע הוועד הארצי להנהלה כי העובדים יינקטו בעיצומים שלא ישפיעו על השירות לקהל אולם, לאחר שההנהלה ניסתה לדבריהם "למנוע מהעובדים לממש את זכותם למחאה לגיטימית ואף שיגרה איומים לציבור העובדים, החליטו כאמור העובדי לתת לנציגיהם בוועד הארצי גיבוי מוחלט להמשיך ולנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת לסכל את המשך הסחבת שנוקטת ההנהלה, ולהדוף את המגמה להפרטת שירותים של הביטוח הלאומי והוצאתם למיקור חוץ".


צילום: מרק ישראל סלם

כדוגמה מציינים עובדי הביטוח הלאומי את הכוונה לכאורה של ההנהלה להוציא את ועדות הערר מהביטוח הלאומי: "אנחנו הרי לא מתנגדים סדרתיים. כשהנהלת המוסד ביקשה להקים באמצעות זכיין מערכת פגישות הכנה לאזרח לקראת הוועדות הרפואיות – אפשרנו זאת ללא כל דרישות או התנגדות. אלא שכאן מדובר בפגיעה בפעילות ליבה של המוסד", אומרת סונגו מזרחי. "זאת בזמן שגם לגישת ההנהלה, אין כל בעיה בתפקוד הוועדות".

"הפרטה של נושא רגיש כל כך כמו ועדות רפואיות עלולה לפתוח פתח מסוכן לשחיתויות ויהיה בה כדי לפגוע בסודיות הרפואית וצנעת הפרט של המערערים", מסכמת סונגו מזרחי. "הצענו לערוך רביזיה בספר התקנות, הצענו לשלב ידיים ולקיים קמפיין משותף – הנהלה ועובדים, שיחזק את עצמאות הביטוח הלאומי, אבל מתברר כי לא האזרח הוא שמעניין את הנהלת המוסד אלא אך ורק הפגיעה בעובדים".

מן הביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "העיצומים מיותרים ופוגעים בציבור. הפתרון לסכסוך נמצא על שולחן המשא ומתן בלבד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן