מחשש למחאה חברתית: סין דוחה את הקלת הפיקוח על שוק הנדל"ן

סין מתכננת לדבוק במדיניותה ההדוקה במגזר הנדל"ן, וזינוק במחירי הדירות אינו סביר. כך מצוטט היום בכלי התקשורת הממלכתית פקיד בכיר במשרד השיכון והפיתוח הסיני.

דבריו מחזקים את נחישותה של בייג'ינג להמשיך ולפקח על העלייה במחירי הדירות, אחד הגורמים האפשריים לתסיסה חברתית, במיוחד בשנה בה מתקיים מירוץ להנהגה (מה שקורה במדינה פעם בעשור).

כדי לרסן את עליית המחירים, דוחקת בייג'ינג ברשויות המקומיות להגדיל את היצע הדיור וליישם מדיניות המגבילה רכישה דירות, נכתב בעיתונה הרשמי של המפלגה הקומוניסטית, שם צוטטו דבריו של פקיד עלום שם במשרד השיכון והפיתוח. "עם יותר פרויקטי דיור בר השגה וציפיות שוק יציבות, לא יווצרו התנאים לעלייה במחירי הדירות", אמר הפקיד.

הדברים באו על רקע חשש מסיבוב נוסף של אינפלציית נכסים, בעקבות נתונים שהראו זינוק במכירות, כמו גם עלייה במחירי הנדל"ן לאחר 8 ירידות רצופות בחודשים האחרונים. מחירי הדירות בסין עלו ב-0.1% בחודש אוגוסט, עליית מחירים צנועה זה החודש השני ברציפות.

בנייה חדשה בסין, ספטמבר 2012. המדינה תמשיך לפקח על המחירים | צילום: רויטרס

אולם הגורם ניסה להרגיע מפני התאוששות "מהירה מדי" בשוק הנדל"ן, כשאמר כי עליית המחירים האחרונה הייתה בעיקר תוצאה של ביקוש אמיתי וחזק מצד אלה שקנו דירה בפעם הראשונה, ולא כתוצאה מביקוש ספקולטיבי של משקיעים.

גורמים רשמיים דחו את הקריאות לצמצום ההגבלות על שוק הנדל"ן במטרה לחזק את הכלכלה, הנמצאת במסלול האטה כבר רבעון שביעי ברציפות. הצמיחה השנתית צפויה לרדת ל-7.7%, הנתון החלש ביותר מאז 1999. "שליטת מקרו על שוק הנדל"ן נמצאת בנקודה קריטית, ואנחנו עומדים עדיין בפני משימה מפרכת, על מנת לייצב את ההשפעות של עקומות שוק הנדל"ן", אמר הגורם הרשמי.

הממשל הסיני המרכזי שלח ביולי שמונה צוותי פיקוח, כדי להבטיח כי ממשלות מקומיות תמשכנה לאכוף את ההגבלות על שוק הנדל"ן וכדי לבלום את הספקולציות. בייג'ין גם תרחיב רפורמה ניסיונית במסי הרכוש לערים נוספות מלבד שנחאי וצ'ונגקינג, ותקים מנגנון לטווח ארוך כדי "לשפר את שליטת מאקרו על שוק הנדל"ן", נכתב בדיווח, מבלי לפרט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן