מידרוג: "בעלי האג"ח של אלביט הדמיה יספגו קיצוץ של 50-30%"

"קיימת הסתברות גבוהה לכך ששיעור ההפסד הצפוי לבעלי האג"ח של אלביט הדמיה יהיה 50%-30%", כך מעריכה סוכנות דירוג האשראי מידרוג, אשר הורידה היום את דירוגה של אלביט הדמיה, אשר נמצאת בשליטתו של איש העסקים מוטי זיסר.

בעקבות ההערכה, הודיעו בחברת על הורדת דירוג נוספת לאיגרות החוב של אלביט הדמיה מרמה של B2 ל-Ca, עם אופק שלילי, המשקף צפי להורדת דירוג נוספת בתקופה הקרובה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הורדת הדירוג נעשתה לאור הערכת החברה כי "גברו עד מאוד הסיכונים בפניהם עומדת אלביט הדמיה, בין היתר לאור קשיים שהתגלו בקבלת דיווידנדים מהחברה הבת פלאזה סנטרס, לצד המשך העיכובים בפעילות בהודו וירידת שווי האחזקות הסחירות". הכנסת החברה לרשימת מעקב מגלמת את ההערכה כי המצב שתואר לעיל עלול להביא את החברה לכשל פירעון כבר בטווח הזמן הקצר. 


צילום: קוקו

אלביט הדמיה נמצאת במגעים מול מחזיקי האג"ח במטרה להגיע להסדר חוב, והשבוע הודיעה על דחיית תשלום הקרן לבעלי איגרות החוב קצרות הטווח.

על פי מידרוג, מהלך זה, אשר מביא לאי עמידה בהתחייבויות החברה במועדן, מוגדר ככשל פירעון לכל דבר ועניין.

בחברה ציינו כי הצבת אופק הדירוג השלילי נובעת מהעובדה כי ככל שיתגלו קשיים נוספים, בין אם בכל הקשור למימוש המקורות ובין אם בגין קשיים הקשורים בהגעה להסכמות עם הצדדים הקשורים בפעילות החברה, יתכן שיעור הפסד גבוה אף יותר, אשר ישקף דירוג נמוך יותר.

הורדת הדירוג מגיעה יום אחד בלבד אחרי שחברת מעלות הורידה את דרוג האג"ח של אלביט הדמיה לרמת "כשל פירעון". במעלות העריכו כי "אנו מאמינים כי החברה לא צפויה לשלם את החוב בגין התחייבויות פיננסיות אחרות ברגע שיגיע מועד פירעונן", כתבו במעלות, "וזאת לנוכח מורכבותו של המו"מ לגיבוש ההסדר עם הנושים מחד, ולנוכח מצב הנזילות הנוכחי של החברה והחשש להעדפת נושים מאידך".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן