מיהו "הצבא האלקטרוני הסורי" ומה יש לו נגד פורבס?

בשבוע שעבר אתר פורבס האמריקאי הצטרף לשורה גדלה והולכת של גופי תקשורת אליהם הצליח לחדור "הצבא האלקטרוני הסורי" – קבוצת האקרים הפועלת מסוריה ותומכת בבאשר אסד. בין השאר תקפה הקבוצה את אתרי ה-BBC, ה-Washington post ואל ג'זירה. באמצעות השגת מידע פרטי (על ידי פעולות דיוג), וגניבת זהויות, הצליחו ההאקרים להיכנס אל מערכת המייל והפרסום של פורבס, להעלות תכנים ולגנוב סיסמאות של יותר ממיליון משתמשי האתר.

אבל מה ניסו להשיג הפורצים? ולמה הם תוקפים דווקא את פורבס וגופי תקשורת אחרים?
הצלחנו ליצור קשר עם הקבוצה דרך הרשתות החברתיות ולראיין את אחד מראשיה המכונה "SEA Wr4th" , אשר סיפר כי הם מורכבים מ-8 מנהלים ואלפי חברים תומכים. הוא אומנם לא אחד משלושת הפרוצים לאתר פורבס, אך הוא מדבר בשמם ומסביר כי התכנים בעוסקים בסוריה שהועלו לאתר, הם אלה שהובילו לפריצה – אחת מהכתבות עליהם הוא מדבר עסקה בגילויו המביך של חומר פורנוגרפי במחשבי המשטרה החשאית הסורית, ואחרת המעיטה במשמעותה של פריצת הצבא האלקטרוני לאתר המארינס האמריקאי. "זו תעמולה טהורה", הוא אומר. "זה מסר שאנחנו לא נסכים לשקרים".


תמונה שהועלתה לשרתי האתר בזמן הפריצה

לאחר ההשתלטות של קבוצת ההאקרים על האתר, העלו הפורצים תכנים עם הצהרות מזויפות שאמרה לכאורה נגדית הפד, ג'נט יילן והיו יכולות לגרום לבהלה בשווקים. ההודעות היו אמורות ליצור תנועה חריגה באתר, שתסיח את דעת המנהלים ותספק לפורצים את הזמן הדרוש לגניבת פרטי המשתמשים. לצערם, המהלך לא צלח ועורכי האתר זיהו כעבור מספר דקות את הכתבות המזויפת והורידו אותן.

"היינו יכולים לעשות נזק אמיתי, אבל ריסנו את עצמנו", אומר נציג התוקפים הסורים. "בסך הכל פרסמנו את מסד הנתונים ליום אחד. היינו יכולים פשוט למחוק הכל: את הקבצים, הכתבות, את כל האתר".

SEA Wr4th סירב לספק יותר פרטים לגבי זהותו או מהות הקבוצה, אך אמר כי מדובר למעשה בחובבנים, ללא השכלה פורמלית במחשבים. הוא טוען כי הם גוף שהוקם באופן עצמאי ואינם נתמכים על ידי ממשל אסד, כפי רבים חושבים. הוא גם מכחיש כי הם מבצעים את הפריצות לשם רווח ואמר כי לא צריך להתייחס ברצינות לציוץ הטוויטר של הקבוצה לאחר התקיפה של פורבס, בו הציעו את מאגר הנתונים הגנוב למכירה: "זאת היתה בדיחה. אנחנו לא צריכים כסף. אנחנו פורצים לאתרים הרבה יותר חשובים מהאתר שלכם".

אז מה הטעם להמשיך ולתקוף, ומתי התקיפות יפסקו?
"אנחנו רק רוצים להפיץ את האמת, את הצד הנסתר שהתקשורת האמריקאית מסתירה בכוונה", הוא אומר. "ארה"ב וסעודיה יכולות לשלוח מאות טרוריסטים להרוס את סוריה, אך הן לא יכולות להרוג את כל הסורים, אנחנו נמשיך להילחם והצבא הסורי הערבי יטהר את כל סוריה מהטרוריסטים האלה. אנחנו נסיים את מלאכתנו כשהקונפליקט בסוריה יסתיים."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן