מיזוגים בעולם התקשורת: הניו יורק טיימס רכש את The Wirecutter

העיתון ניו יורק טיימס הכריז אמש כי חתם על עסקת רכישה, במסגרתה הוא יקנה את מדריך הצרכנים המקוון בן חמש השנים – The Wirecutter – המספק המלצות על מוצרים. המגזין, שהוקם על ידי כתב הטכנולוגיה Brian Lam, לשעבר עורך אתר העיצוב, הטכנולוגיה והמדע הבדיוני Gizmodo ומגזין הטכנולוגיה המוביל Wired, נמכר לעיתון בעובר יותר מ-30 מיליון דולר, בעסקה שתבוצע כולה במזומן.

"הניו יורק טיימס הוא הבית המושלם עבור The Wirecutter בגלל האהבה והמחויבות המשותפות שלנו לשרת את הקוראים, ואת טובת הציבור, באמצעות דיווח עיתונאי דקדקני", אמר לם. "וחשוב יותר, אנו נרגשים לקראת ההזדמנות לסייע לקוראי הטיימס למצוא ציוד מצוין, שיכול לשפר את חייהם".

אחד העיתונים המובילים בעולם מעמיק את אחיזתו ברחבי הרשת | צילום: Jleon, ויקיפדיה

לם, שיישאר במערכת בתפקיד יועץ, ייסד את האתר בשנת 2011 ומימן אותו בעצמו לאורך תקופת הצמיחה שלו. הוא יצר את האתר ככלי שיסייע לצרכנים במהירות ובקלות, על ידי כך שיספק עצות יעילות לרכישה, ורשימות שכוללות המלצות ישירות על מוצרים איכותיים ועל הטובים שבפיתוחים הטכנולוגיים, הציוד המכני, מכשירי החשמל הביתיים ושאר מוצרי הצריכה כיום.

"אנו מאוד נרגשים בנוגע לרכישה הזו משתי בחינות. זהו עסק שמנוהל באופן מרשים מאוד עם מודל רווח מאוד מושך, והצלחתו בנויה על יסודות אדירים של דיווח עיתונאי קפדני על תחום השירותים", אמר מארק תומפסון, מנכ"ל ונשיא הניו יורק טיימס.

הטיימס יישמר בונוסים על אחזקות, כמו גם תשלומים אחרים עבור הסטארט אפ שרכש, כחלק מהעסקה. חלק נוסף מהרכישה הוא אתר האח של The Wirecutter, The Sweethome. עמוד השדרה של שני האתרים איתן ומורכב מעורכים ועיתונאים המספקים המלצות חזקות ומבוססות-מחקר על מוצרים.

האם עתיד העיתונות הכתובה משתקף בעסקה הזו יותר מתמיד? | צילום: fotolia

מנגנון הרווח של האתרים מייצר להם כסף באמצעות קישורים ישירים למסחר, שמייצרים רווח עם כל לחיצה של צרכן עליהם, ועם כל רכישה שמבוצעת בעקבות כך דרך אתרי מסחר אלקטרוניים, כמו אמזון, או חנויות מקוונות נישתיות יותר. המודל הזה תופס תאוצה בקרב מו"לים דיגיטליים, ככל שהרווחים מפרסום מקוון ממשיכים לצלול. למשל, רק בטיימס חוו ירידה של 7% ברבעון האחרון ברווחים מפרסום באינטרנט.

"הניו יורק טיימס הוא המקור המכריע לחדשות, מידע ובידור וכעת אנו עובדים על להפוך לברי סמכא גם בתחום עיתונות השירותים. הגישה הפרקטית שנוקטים בה שני האתרים לגבי המלצות על מוצרים מייצגת את אותם הסטנדרטים והערכים שהם עמודי התווך של חדר החדשות שלנו", אמר תומפסון. "המדריכים ממוקדי השירות שלהם מתיישבים עם המחויבות שלנו ליצור מוצרים שהופכים לחלק בלתי נפרד מאורחות חייהם של קוראינו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן