מיזם הסיבים יוצא לדרך: 100 מגה ב-100 ש"ח למחיר סיטונאי

בחודש אוגוסט האחרון העניק השר גלעד ארדן רישיון למיזם הסיבים האופטיים של חברת IBC, והבוקר חשפה החברה את המחירים אותם תציע לספקיות התקשורת. האם הם ישתלמו גם לצרכני הקצה, וכיצד, אם בכלל, תוכל החברה לשדרג את חווית הגלישה שלהם?

במסגרת המיזם, מתכננת IBC לספק שירותי תקשורת מתקדמים באמצעות רשת סיביים אופטיים עד לבית המנוי. אך היא אינה מתכננת להציע את שרותיה לצרכנים, אלא לחברות התקשורת השונות שיוכלו הן לגלגל אותו למשתמש הקצה. החברה מציעה את מוצריה תחת מספר המפתח 100: 100 שקלים לחודש כולל מע"מ עבור 100 מגה ביט גלישה ו-100 מגה ביט העלאה.

כך לדוגמה יוכלו חברות הסלולר הגדולות לרכוש ולהשתמש בשירותיה של IBC על מנת להציג למשתמשים טלוויזיה, טלפון קווי, שיחות לחו"ל וכמובן, חיבור מהיר לרשת האינטרנט. באירוע סגור שקיימה לשותפות העסקיות הפוטנציאליות הסבירה החברה כי בזכות הסימטריות אותה מציעים הסיבים המשתמשים יוכלו לצרוך ולשלוח נתונים באותו הקצב, ומדובר על שדרוג משמעותי למשתמשים לעומת קצבי ההעלאה אותם מציעות כיום בזק והוט, העומדים על כ-3 מגה ביט.

לצד מהירות ההעלאה הנמוכה, חשוב לזכור כי בזק והוט אינן מתחייבות על מהירות אחידה של 100 מגה ביט, אלא מציעות מהירות של "עד 100 מגה". בניגוד אליהן, המיזם הנוכחי מתחייב להציע מהירות גבוהה של גלישה למשתמשים לאורך כל תהליך הגלישה.

עם זאת חשוב לזכור כי משתמשי הקצה, אנחנו, לא נקבל את החבילה במחיר האטרקטיבי של 100 שקלים, שכן על זה יוסיפו החברות את העלויות שלהן וכמובן עוד כמה שקלים שיכנסו לכיס האישי שלהן. כך שסביר להניח שלפחות בתחילת הדרך המשתמשים יתבקשו לשלם מחירים גבוהים לעומת אלה הקיימים בשוק הגלישה של 100 מגה, העומדים על מחיר התחלתי של 129 שקלים לחודש בבזק ו-139 שקלים בהוט.

צילום: Shutterstock

IBC מתכננת להתחיל להפעיל את המיזם כבר ברבעון הראשון של 2014, אז תחבר את הלקוחות הראשונים לשירותיה, ועדיין לא ברור איזה עיר תהיה הראשונה לקחת חלק במיזם הנוכחי. בכיר במיזם הסביר כי כל ההפרדות הקיימות כיום ההופכות את הטלוויזיה, הטלפון והאינטרנט לשירותים נפרדים הינן מלאכותיות, וסופן להעלם. המיזם הנוכחי הוא הצעד הראשון ככל הנראה בדרך לכך.

פרוייקט הסיבים האופטיים מוערך בכ-5 מיליארד שקלים, כאשר חברת החשמל היא בעלת 40 אחוזים מהמיזם והיא זאת שתפרוס בפועל את הסיבים, שיעברו ברוב האזורים במקביל לחוטי החשמל. היתרונות אותם מציעים הסיבים האופטיים הם חסינות נגד הפרעות חיצוניות והעובדה שאינם רגישים למים או לחות, כך שאידיאלים להתקנות תת קרקעיות או תת ימיות.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

עדכנתם ל-iOS 7? היכונו לאינטרנט המהיר בעולם

רשמי: אפל תקיים אירוע הכרזה ב-22 באוקטובר, תציג את ליין האייפדים החדש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן