מיזם חדש: ניצולי שואה יקבלו ארוחות בחינם במסעדות יוקרה

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט להתחיל במסע שישנה "את מי שרק יכול להקשיב", כפי שכתב רפי טל בדף הפייסבוק שלו. התוצאה עשויה להיות אחד המיזמים ההתנדבותיים המעניינים שקמו לאחרונה בישראל: שף מכל הלב.

החזון של טל (29), מנכ"ל משרד פרסום, הוא לסייע לניצולי שואה לצאת לשעתיים של ארוחה במסעדה. "אני רוצה שנוציא אותם קצת מהבית ונעשה להם שעתיים של כיף ביום עם אוכל טוב ואווירה טובה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

טל החליט שלא לחכות לסיוע ממוסדות השלטון ופנה לבדו לבעלי בתי קפה ומסעדות, לשפים ולאנשי תקשורת בבקשה להצטרף לפרויקט החברתי הראשון שיזם ולארח את הניצולים ללא תמורה. גם הוא נדהם כשיותר מ-300 שפים, מסעדות ובתי עסק נענו עד כה לבקשתו, ביניהם עומר מילר מחדר האוכל, מאיר אדוני ממסעדת כתית, צפון אברקסס של אייל שני ועוד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי דף הפייסבוק של טל פנו אליו כבר קרוב למאה ניצולים. "החלטתי להסביר למי שירצה לשמוע, כמי שמבין שהמצב הקיים לא יכול להמשיך להתקיים, שאנחנו נמצאים בלופ אינסופי שלא יסתיים לעולם", כתב טל. "זה יכול להיות עם השכן הרוסי שלכם וזה מגיע עד לשכנינו הערבים והעם הפלסטיני. רק דרך אחת נכונה – להשלים, לקבל, לכבד את האחר. לא אחכה לאחרים שישנו את ישראל בשבילנו, אעשה זאת יחד אתכם".

אחת המשתתפות. מסעדת כתית | צילום: יח"צ

טל אינו מתכוון לעצור כאן, וכבר מתכנן קמפיינים למען הקהילה ההומו-לסבית, למען נשים מוכות ועוד. הוא אינו חושש כי מוסדות השלטון יתנערו בעקבות הקמפיינים מאחריותם כלפי הנזקקים; להיפך, הוא מתכוון "לנער" את אותם מוסדות עד שיתעוררו. ביום ראשון הוא מתכנן לפתוח מול בית ראש הממשלה במיצג מעורר צמרמורת, "ערימת נעליים", על מנת לבטל את הקיצוצים המתוכננים בקצבאות המיועדות לניצולי השואה.

"נתניהו וחברי הממשלה כנראה שכחו את השואה", טוען טל, אשר מתכנן לקחת עמו נעליים ישנות וביקש מחבריו להגיע ולשים בערימה שתוקם מול הבית נעלים ישנות נוספות. "ניצולי השואה עדיין פה, ויש אנשים טובים מכל הארץ שרוצים לדאוג להם".

מסעדת חדר אוכל. גם היא במשתתפות | צילום: איתי ספיבק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן