"מיידוף הישראלי" ערן מזרחי הורשע במרמה: הודה בגניבת 57 מיליון שקל

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום את ערן מזרחי, מי שכונה "מיידוף הישראלי", על סמך הודאתו, ב-83 אישומים בעבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת שיק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וכן עבירות של הלבנת הון. היקף עבירות המרמה שבהן הודה ערן מזרחי מסתכם בכ-57 מיליון שקל.

יצוין כי לא מדובר בהסדר טיעון, אלא בהסכמות לגבי עובדות כתב האישום. במסגרת המשא ומתן עמדה הפרקליטות על כך שהנאשם יחזיר את הכספים לקורבנות. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להעיד מספר נפגעים וכן תעתור להשתת עונש מאסר בפועל משמעותי.

במעשיו המתוארים בכתב האישום המתוקן ברביעית, שהוגש ע"י עורכי הדין יוחאי בן שמואל ויוסי אלון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, קיבל הנאשם מהנפגעים, במרמה בנסיבות מחמירות, בהסתמך על מצגי השווא השקריים וטענות הכזב שהציג להם, סכומי כסף גדולים של כ-47 מיליון שקל.

כמו כן זייף מסמכים ועשה בהם שימוש על מנת להניח את דעתם ולקבל במרמה מהנפגעים רשות להמשיך ולהחזיק בכספם מבלי שידרשו אותו חזרה; גנב את הכספים כשהוא מורשה בהם ועשה בהם שימוש לצרכיו האישיים בניגוד למטרה בגינה נמסרו לו; עשה פעולה ברכוש אסור, ומסר פרטים כוזבים על מנת למנוע דיווח של הבנק לרשויות על הפעילות האמיתית בחשבונות.היקף עבירות הלבנת ההון מסתכם בכ-116 מיליון שקל.


צילום: IngImages ASAP

הנסיבות המחמירות מתבטאות, באורך התקופה בה הונה הנאשם את הנפגעים, במספר הנפגעים הגדול, בהיות חלק מהנפגעים בני משפחתו של הנאשם וחבריו הקרובים, בסכומי הכסף הגדולים אותם קיבל במרמה ואותם גנב ובאמצעים של הצגת מסמכים כוזבים על מנת להונות את הנפגעים, והכול תוך כדי ניצול האמון שנתנו בו.

על פי עובדות כתב האישום, החל משנת 2007 ועד ל-28 במאי 2012, הציג הנאשם מצגי שווא וטענות כזב בפני אנשים רבים, והכול בכוונה להונות ולקבל מהם במרמה סכומי כסף רבים ולגנוב את כספם.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה הנאשם בעלים של חברת השקעות "ערן מזרחי פיננסים והשקעות". באוקטובר 2011 שינה הנאשם את שמה של החברה לחברת "סיטדל השקעות ופיננסים בע"מ" והציג את עצמו בפני אנשים רבים, כבעלים של חברת השקעות מצליחה המתמחה בתחום השקעות במט"ח ומתמחה בלווי תיקי לקוחות בשוק המטבעות באמצעות בנקים מובילים בשוויץ.

הנאשם הציג בכזב כי הוא משיא ללקוחותיו תשואות קבועות גבוהות בפרופיל השקעה סולידי, תוך הבטחות שווא כי הכספים יושקעו באפיקי השקעה במט"ח בבנק בשוויץ, לרבות באפיקי השקעה מיוחדים מזדמנים.

בפועל, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, לא השקיע הנאשם את כספי הלקוחות בהשקעות מט"ח, כפי שהוסכם, אלא הצהיר בכזב ועשה בכספים לצרכיו האישיים. הנאשם, במרמה, רכש את אמונם של הנפגעים, התייצב בפניהם כמי שמתמחה בתחום ההשקעות במט"ח המצליח להשיא תשואות גבוהות וכדי להמחיש את הצלחתו, נהג ברכבי פאר, התגורר בדירת יוקרה, הזמין את חלקם למסעדות – והכול, באמצעות הכספים שקיבל במרמה מהנפגעים.

בתקופה הרלוונטית לאישום הלבנת ההון, עשה הנאשם בכספי השקעה שהתקבלו במרמה, בחשבון הנהנים בחשבון העסקי ובחשבון הפרטי, פעולות הלבנה רבות ומגוונות, בידיעה שמדובר ברכוש אסור.

בית המשפט הרשיע, כאמור, את מזרחי בביצוע העבירות המפורטות בכתב האישום המתוקן ברביעית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן