מייסד טינדר: “אולי נחפש שותפים ישראלים לאפליקציה”

אפליקציות הנסיעות הפופולרית טינדר מחפשת שותפים פוטנציאליים בארץ? בשיחה בין עורך פורבס, סטיב ברטוני, למייסד טינדר, שון ראד, נשאל ראד אם במהלך ביקורו בארץ הוא מתכוון לחפש שותפים ישראלים לאפליקציה. בתגובה ענה ראד בקצרה "אולי", והוסיף כי "ישראל היא חממה טכנולוגית גדולה".

בתשובה לשאלה כיצד הוא רואה את טינדר בעתיד, השיב ראד כי "בעתיד אנחנו הולכים לעבוד פחות בשביל לקבל את התשובה למה שאנחנו רוצים לדעת. ככל שהמכשירים הופכים לחכמים יותר, כך נדרשות מאיתנו פחות פעולות. יום אחד נדבר עם טינדר לגבי מישהו שאנחנו רוצים להכיר".

ראד אף הדגיש, כי "טינדר נוסדה על הרעיון של פשוט וכיפי וכדי להישאר רלוונטיים עלינו לשמור על שני העקרונות הבסיסיים הללו. המטרה של טינדר היא לפנות לקהל שלה בכל מדינה, באופן שיותאם ספציפית אליו". לטענתו של ראד, השוק בישראל די דומה לשוק בארה"ב מבחינת התנהגות.

כדורסלן, מפיק ובשלן

"יש לי חיבור רוחני לישראל. כמה חברים שלי רכשו את הקבוצה והגעתי לשחק איתם", אמר שחקן הכדורסל אמארה סטודמאייר, ששיחק בעבר בליגת ה-NBA וכיום משחק בהפועל ירושלים, בשיחה עם ליין. סטודמאייר מעורב בתחומים שונים – הוא עובד כשחקן ומפיק סרטים דוקומנטריים, יש לו חברת אמנות ייעוץ, קבוצת איגרוף וקבוצת יוגה, והוא הוציא מספר ספרי בישול. "צריך לדעת לתת עדיפות. הכדורסל נמצא אצלי בעדיפות ראשונה. יש בי תשוקה לכל אחד מהדברים שאני מושקע בהם ואני מעפיל סמכויות לאנשים שפועלים במקומי ומדווחים לי".

סטיב ברטוני ושון ראד

על שונות ושוויון

בפאנל שהנחתה קרולין הווארד בנושא "מגוון כנכס", השתתפו נשים בתפקידי מפתח בארגונים שונים וסיפרו על שונות מבחינת מגדר ולאום. יסמין אבו פריחה מרשימת 30under30 של פורבס ישראל, התייחסה לנושא המגוון והבנת השונה מנקודת מבטו של האחר. אבו פריחה היא מייסדת שותפה בארגון ג'נסיס, ששם לעצמו למטרה להפחית את המחלות הגנטיות באוכלוסייה הבדואית. "אם תקשיבו לאנשים תקבלו נקודות מבט שונות והרבה דעות. אנחנו מבינים שיש יתרון רב בנישואים בין בני דודים – בקהילה הבדואית האב סומך על בן הדוד וחשוב לו להכיר את האיש שיתחתן עם הבת שלו. מי שלא חלק מהקהילה מתקשה להבין זאת. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקבל את המנהג הזה ולאפשר לבחור את בן הדוד המתאים באמצעות בדיקות גנטיות. ריבוי תרבויות בישראל אומר שאני מכיר בתרבות שלך, ורוצה ללמוד אותך ולהכיר לך את שלי".

"גדלתי באוכלוסייה ישראלית, אני מדברת עברית הרבה יותר טוב מערבית והרגשתי לא שייכת כל חיי", שיתפה אבו פריחה את הנוכחים. "לפני כמה שנים פגשתי בחורה מצרפת וניסיתי להסביר לה על כל העדות השונות ביהדות, אבל גם את ההיסטוריה שלי ושל המשפחה שלי כפלסטינית והיא ענתה לי שאני יכולה להיות גם וגם, ומאז אני מחשיבה את עצמי כגם וגם ומציעה מגוון נקודות מבט".

ג'יל שיאוזו ג'ו, מנהלת השקעות ב-Greystar, אמרה כי "יש מיעוט נשי מובהק בפיננסים, ובסביבה גברית חשוב לדעת לקחת את זה למקום שיתאים גם לך כדי להשתלב. אם כולם גברים ופגישות עבודה מתקיימות במטווח ירי או פעילות שלא נוחה לי, חשוב לדעת להגיד את זה ולמצוא משהו שיתאים לכולם".

אנה מריה אימפידון, מנכ"לית Stemttes, שמעודד צעירות מאנגליה ואירלנד ללמוד מקצועות מדעיים, ציינה כי "אותי חינכו לשוויון. אם יהיו לי בנות אני לא רוצה שהן יחשבו שאני חלק ממיעוט ושהן ירגישו בנוח לפנות לתחום הזה. בנוסף, חשוב לי שכשמישהו ממציא מוצר, הוא מכיר בצרכים של כל אחד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן