מייסד רשת טיב טעם: "אני לא רואה הבדל בינינו לבין מוכרי ארטיקים"

"החלטה של בית משפט חייבים לקיים, אבל זו החלטה לא נכונה" – כך אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל מייסד רשת טיב טעם, קובי טרייביש. "זו הזדמנות לעשות סדר בכל הברדק הזה בתל אביב ובכל מקום אחר, ואני מעריך שהדברים יוסדרו".

טרייביש התייחס להחלטת בג"ץ מאתמול כי על עיריית תל אביב לאכוף את סגירת כל המרכולים בעיר בשבת: ""נפתחה פה דלת, כי לא יכול להיות מצב שעסק כמו טיב טעם יסגר ופיצוציה של 60 מטר תישאר פתוחה, כשבשניהם מוכרים את אותם דברים. אם תהיה החלטה היא צריכה להיות גורפת לגבי כולם. מה ההבדל בין טיב טעם לחנות אחרת?", תהה.

"תמיד היתה לנו דילמה", הוסיף טרייביטש, "עלות התפעול שלנו גבוהה, ובתור רשת לא כשרה אנחנו מראש מוותרים על יותר מ-50% מהאוכלוסיה. לא ראיתי שחייבו מישהו להכנס ולקנות דווקא בשבת, זו מדינה דמוקרטית. כשהייתי ילד עשיתי את הקניות במכולת שכונתית אבל הדברים האלה נגמרו – כולם עוברים היום למולים ענקיים. יש דברים שעברו מהעולם. מדינה קפיטליסטית צריכה לדעת להתמודד עם זה. גם חברות ישראליות שפושטות את הרגל זה חלק מהעניין".


צילום: יח"צ

טרייביטש מתנגד לטענה כי מכולות אחרות אינן יכולות להתחרות ברשתות כמו טיב טעם ו-AM:PM, הפתוחות בשבת: "עלויות התפעול שלנו בסופי השבוע גבוהות יותר ולכן הדברים מתאזנים. למה צריך להתערב לבן אדם מתי הוא יקנה? אף אחד לא מכריח עובדים לעבוד בשבת, יש חוקי העסקה, הם מקבלים משכורת גבוהה מאשר ביום רגיל ויש מלחמות על השעות האלו".

"אני לא רואה הבדל בין העבודה הזו לבין מוכרי ארטיקים", סיכם טרייביטש. "מה יקרה למשל עם קניון שבעת הכוכבים? ומה יקרה עם העסקים ביפו? ברור לכולם שצריך לעשות פה סדר. אני מקווה שתל אביב תדע לחוקק חוק עזר שמתאים לשנות ה-2000. אני בכלל לא מבין למה צריך להתעסק בזה, צריך לחשוב על טובת הלקוח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן