מיישרת קו עם העולם: הבורסה ננעלה בירידות; ת"א 25 נפל ב-1%

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות על רקע נאום נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אתמול בארה"ב וההחלטה להמשיך את תוכנית ההרחבה הכמותית. בארץ, מניות הגז עמדו במוקד על רקע החלטת ראש הממשלה, שר האוצר ושר האנרגיה להפחית את מכסות הייצוא לגז טבעי ל-40%, וירדו ב-2.1% 

מדד ת"א 25 נחלש ב-1%, ת"א 100 ירד ב-1.1%, מניות הבנקים איבדו 1.3%, מערכן, מדד הנדל"ן קפץ ב-1.3% ומדד התקשורת זינק ב-3.5%. בסיכום שבועי ירד מדד ת"א 25 ב-0.8% ומתחילת השנה עלה ב-2.2%. מדד ת"א 100 ירד השבוע ב-0.5% ומתחילת השנה עלה ב-3.7%. מדד הביטוח בלט השבוע בעלייה של כ-3.8% ומתחילת השנה עלה ב-16.6%.

"השיפור בשוק העבודה, יחד עם השיפור בשוק הנדל"ן הביאו לעלייה בבטחון הצרכנים, אולם התחזית לצמיחת המשק בחודשים הבאים עדיין נמוכה מהיעדים שהבנק הציב" – כך אמר אתמול בן ברננקי במסיבת העיתונאים שהתקיימה בתום ועידת השוק החופשי של הבנק הפדרלי.  לדבריו, ההרחבה הכמותית לא תפסק באופן פתאומי אלא תצומצם בהדרגה. 

על פי הודעת הבנק בתום ועידת השוק החופשי, רכישת האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש תימשך. בבנק לא נתנו אינדיקציה כלשהי לאפשרות להפסקת התוכנית בזמן הקרוב.

בן ברננקי | צילום: רויטרס

60% מעתודות הגז במאגרים הישראלים יופנו לשימוש המשק המקומי. כך הודיע אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מדובר ב-450 BCM של גז שלדברי נתניהו יכניסו למדינה 60 מיליארד דולר במשך 25 השנים הבאות. 

באיגוד תעשיית חיפוש הנפט והגז מוחים על ההחלטה, ומקווים שביום ראשון הממשלה תבחר לאשר את המלצות ועדת צמח כלשונן ולהגדיל את מכסות הייצוא חזרה ל-53%. מנגד, דורשים יו"ר האופוזיציה והארגונים החברתיים לבטל את מכסת הייצוא עד שיתבררו צרכי המשק המדוייקים. בכוונת שלי יחימוביץ' והארגונים לפנות לבג"צ בנושא אם תאושר החלטת ראש הממשלה. 

מחירי הדירות בישראל הם בין היקרים ביותר בעולם – קובע דוח חדש שפרסם אתר גלובל פרופרטי גייד. על פי הנתונים, קצב עליית המחירים בשוק הנדל"ן בישראל הוא ה-9 המהיר ביותר בעולם, יותר מסין. קצב מחירי הדיור בישראל עלה ברבעון הראשון של 2013 ב-6.34% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 4.12% בחישוב שנתי ברבעון האחרון של 2012 וירידה של 0.46% ברבעון השני ושל 3.33% ברבעון הראשון של השנה שעברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן