מיליארד סינים לא טועים: החברות מאחורי מלונות הלואו-קוסט באירופה

הסינים קונים ומטיילים יותר מתמיד, וכדי לשרת את המגמה המתפתחת, החברות הסיניות קונות מלונות. דוגמא לכך היא רכישת מלון וולדרוף אסטוריה האייקוני בניו יורק ב-2014 על ידי חברת Anbang Insurance בסכום של 1.9 ביליון דולר. 

הבעלים הקודמים של אסטוריה, קבוצת הילטון העולמית, מכר עוד כמה מלונות לקבוצת HNA הסינית שכמו רוב משקיעי המלונות הסינים קונה מספר מותגים. בנוסף, HNA מחזיקה במותג רדיסון, הכולל מלונות איקוניים כמו רדיסון רויאל במוסקבה, כחלק מאסטרטגיית ההשקעות החדשה של התאגיד שנועדה לענות על הדרישה העולה לאטרקציות תיירות סיניות מחוץ לשווקים המסורתיים, בעיקר באירופה.

מוקדם יותר החודש חברת הבת של קבוצת המלונות הבינלאומיים ג'ין ג'יאנג, הידועה כקבוצת פלטינו, הודיעה שהיא מרחיבה את נוכחות מלונות הלואו קוסט שלה במדינות באירופה. בבעלות פלטינו בסביבות 3,700 מותגי מלון זולים ברחבי סין המכונים 7Days Inn וכעת הם מתרחבים למזרח אירופה בעקבות הביקוש הגובר מצד הסינים.

"זאת לא חייבת להיות יוקרה של חמישה כוכבים" | צילום: Fotolia

"רוב המלונות שלנו באוסטריה וגרמניה אבל השלב הבא הוא מקומות כמו פולין, צ'כיה והונגריה היות ואלה המקומות בהם אנחנו רואים את העלייה הגדולה ביותר בכמות המטיילים הסינים בשנה האחרונה", אומר רולנד פאר, סגן הנשיא של סניף קבוצת פלטינו בברלין. פאר מסביר זאת גם בכך שביעדים יוקרתיים כמו פריז חלה ירידה גדולה בכמות התיירים בעקבות המחירים הגבוהים ופיגועי הטרור בנוסף לקושי לקבל ויזה.

"וינה ופראג זולות יותר. התיירים הסינים יכולים לקנות שלוש או ארבע פעמים יותר ממה שהם קונים במילאנו או בלונדון", אומר פאר. "בנוסף, כעת יש קשרים כלכליים אינטנסיביים בין המדינות הללו לסין. קשרים עסקיים נוטים ללכת בעקבות הצרכנים המטיילים אז אנחנו רואים יותר התעניינות בסנט פטרבורג ומוסקבה, וזאת לא חייבת להיות יוקרה של חמישה כוכבים". 

במקום לצאת למסעות בינלאומיים בטיולים מאורגנים, הסינים הופכים למחפשים עצמאיים. הדבר הפך להזדמנות עסקית חדשה עבור חברות סיניות הנכנסות לדרך בה התיירים הסינים מחפשים את היעד הבא, כותבים המלצות ואף מזמינים מלונות באופן מקוון דוגמת שירותים כמו WeChat, הגרסא הסינית לוואטסאפ.

הרעיון של קבוצת פלטינו מאחורי הבאת מותגים סיניים לאירופה דומה למה שריץ' קרלטון או ארבע עונות עשו לפני 20 שנה, כשנתנו לאנשי עסקים ומטיילים המחפשים יוקרה בארה"ב תחושה של משהו מוכר בשווקים החדשים. כמות המטיילים היוצאים מסין צפויה לעלות ב-7% בממוצע מידי שנה, ולכ-200 מיליון בשנה עד 2020. 

"לחברות סיניות בשוק יש יתרון בכך שהן מכירות את הצרכן ופונות ישירות למקור, בוחרות אותן ישירות בסין ומארגנות את הזמנתם", אומר פאר. לפלטינו יש שירות משלה שעושה זאת עם הלקוחות הקבועים שלה מבית והיא מציעה שירות דומה לשימוש המתחרים. "אף אחת מהחברות הסיניות הללו לא מתמקדת כולה רק בתיירות מסין כמובן, זה מסוכן מידי. אבל מה שהחברות הסיניות יכולות לעשות, אף אחת מהחברות הגדולות לא עשתה. כמו הילטון, היא פונה לסינים ישירות דרך מגזר הלקוחות. כשיש לך שוק גדול כמו סין, אני חושב שזה טוב שיש לך את המומחיות הזאת", מסכם פאר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן