מי צריך האקרים: כך פורצים בקלות לחשבונות האשראי של הסלבס

עכשיו העולם יודע שמישל אובמה מחזיקה כרטיס אשראי של חברת בננה ריפבליק ושלג'יי-זי יש כרטיס אשראי ללא הגבלה – הכל הודות להאקר אנונימי אשר פרסם כתובות, מספרי ביטוח לאומי (המקבילה האמריקאית למספרי תעודות הזהות), ובמקרים מסוימים גם דוחות של כרטיסי האשראי של הסלבס הגדולים.

הרשימה ממשיכה לגדול: על פי דיווחים מהשבוע, התווספו לרשימה גם בריטני ספירס, דונלד טראמפ, ביונסה, אל גור, שרה פיילין וארנולד שוורצנגר. בתחילה נחשד כי הנתונים הושגו באמצעות פריצה למחשבי הסלבס, אך ההגדרה הנכונה יותר תהיה "התחזות". המאגר המדהים של קבצי הסלבס לא נלקח ממחשבי רואה החשבון של הכוכבים, אלא באמצעות שימוש פשוט בכלי חופשי ופתוח, אשר כל אדם בארה"ב אמור להשתמש בו באופן שנתי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עדיין לא ברור כיצד ההאקרים, שהזדהו כרוסים, השיגו את מספרי הביטוח הלאומי של הילארי קלינטון, קים קרדשיאן ובכירים ב-FBA, בין השאר, אך ברור כיצד הם הגיעו אל פירוט הוצאות האשראי שלהם: AnnualCreditReport.com, שירות ממשלתי אשר מעניק לאנשים גישה לדוח אשראי אחד חינם בכל שנה, כדי שהם יוכלו לעקוב אחר שלל כרטיסי האשראי שלהם, וגם, מה שאירוני במקרה הזה, להגן על עצמם מפני גניבת זהות.


גם הפרטים שלה נחשפו. בריטני ספירס | צילום: רויטרס

האתר הזה מאפשר גישה לחשבונות האשראי כפי שהם נאגרים באחד מתוך שלושה מאגרי חברות ענק בארה"ב – Equifax, טראנסיוניון ואקספריאן. כל אחת מן החברות הללו אוגרת מידע על כל כרטיסי האשראי של האמריקאים, ומאפשרת להם גישה לפירוט ההוצאות.

כדי לקבל קרדיט חופשי, מעבר לשימוש חינמי אחד, נדרשים המשתמשים להכניס שמם, את מספר הביטוח הלאומי ואת הכתובת בבית. ברגע שהפורץ השיג את מספר הביטוח הלאומי הוא עשה צעד גדול בדרך להשגת הפרטים. לרוע המזל, אמריקאים רבים מחלקים את מספר הביטוח הלאומי שלהם די בקלות. על כן, לכל סוכנות אשראי יש אמצעי הגנה נוסף: סדרה של שלוש-ארבע שאלות אמריקאיות שנועדו לבחון אם האדם שמבקש את הדוח מכיר את פרטיו של בעלי הכרטיס. בהתחשב בעובדה שיש רק חמש תשובות אפשריות לכל שאלה, ניחוש עובד במקרים מסוימים, בייחוד אם הניחוש נעזר בפרטים ביוגרפיים ששואבים מהרשתות החברתיות, או במקרה של סלבס, מסיקור חדשותי.

כשהתחברתי על מנת לקבל את דוח האשראי שלי, המבחן שאל אותי באיזו שנה סיימתי את הלימודים בתיכון, מה היה מספר הטלפון הקודם שלי, ובאילו ערים חייתי. את כל הפרטים אפשר לאתר בקלות באמצעות גוגל וחיפוש במקבילה האמריקאית של 144.

טעיתם בשאלות? לא נורא. רק אחרי שלושה ניסיונות שגויים תיחסם הגישה שלכם לפרטים. וכך, כל אדם עם מעט תושייה יכול להגיע לפרטים של כל אחד אחר בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן