מי צריך סמארטפון? ברוכים הבאים לעידן חדש של העתקות במבחנים

לפני עשור, כשתלמידים היו רוצים לרמות במבחנים, הם היו משתמשים בפתקים. המתקדמים שבהם היו מפעילים את הפונקציות הגרפיות של המחשבון. בשנים האחרונות התלמידים כבר משתמשים בסמארטפונים כדי להעתיק, אך בקרוב גם זה כבר ייחשב ארכאי.

סמארטפונים, טאבלטים, גוגל ופייסבוק – כולם כלים שיכולים להיות חינוכיים מאוד, אבל על פי מחקר שעשה ה"ניו יורק טיימס", השימוש העיקרי בהם הוא דווקא בשביל להימנע מללמוד, או במילים אחרות, הם דווקא כלים טובים לקיצורי דרך. לפי סקר שנעשה ב-2010 נמצא כי 60% מהתלמידים הודו כי הם העתיקו במבחן. אבל הנקודה המעניינת היא זו: מגיפת הרמאויות הטכנולוגיות הולכות להיות נפוצות יותר וגרועות יותר. בתוך כמה חודשים ייצאו לשוק המשקפיים של גוגל ומשם השמיים הם הגבול.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המשקפיים של גוגל די בולטים ושונים מכל משקפיים אחרים, אבל לא ייקח זמן רב עד שיפותחו משקפיים עם יכולות דומות שנראים רגילים לגמרי. תחשבו רגע מה זה אומר – תחת התירוץ של ליקוי ראייה, כל תלמיד יוכל לשים משקפיים עם יכולות של מחשב ובעלי מערכות תקשורות מתקדמות.

הטכנולוגיה מנצחת את החינוך – המשקפיים של גוגל | צילום רויטרס

אפילו אין צורך יותר להחביא את האייפון על הברכיים. לא צריך פעולות של האגודלים כדי לתפעל את המשקפיים של גוגל ואפילו לא צריך תנועות ראש. מכשירים עתידיים כאלה כנראה יעבדו על פי תנועות עיניים.

וכך אפשר להכריז – ברוכים הבאים לעתיד של רמאויות, עתיד שבו יהיה כל כך קל להעתיק במבחנים. כדאי למערכות החינוך כבר היום להתחיל לחשוב איך מתמודדים עם אתגרי הטכנולוגיה. האם יציידו כיתות במשבשי אינטרנט אלחוטי? האם יעשו בדיקה לכל משקפיים? או שאולי תוכנית הלימודים תהיה בנויה על שאלות שמצריכות פתרון יצירתי, כאלו הדורשות חשיבה ולא שינון נתונים שניתן למצוא בקלות באינטרנט?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן