על פי מחקר רחב נראה כי הורים ומערכת החינוך כולה צריכה להגדיר מחדש מי הוא המורה בבית הספר: מחקר חדש בארצות הברית בחן 2,462 מורים ומורות מבתי ספר תיכון וחטיבות ביניים בכדי לעמוד על אופן השימוש במדיות הדיגיטליות בשיעורים בבית הספר ובשיעורי הבית שהם נותנים.
לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק
כשזה נוגע לויקיפדיה, חברת המחקר Pew Research הגיע לשני ממצאים מעניינים: ראשית, המורים חוזרים ומדגישים בפני התלמידים לא להשתמש בויקיפדיה כשהם טוענים כי האינצקילופדיה שפתוחה לעריכת הציבור אינה מדויקת ואי אפשר להסתמך עליה. שנית, דווקא המורים, הם אלו שמתמשים באינציקלופדיה האינטרנטית להכנת מערכי שיעור ולמחקר.
צילום מסך
למעשה, המורים משתמשים בויקיפדיה יותר מאשר הממוצע בקרב הציבור המבוגר בארצות הברית (87% בקרב המורים מול 53% בקרב המבוגרים). הנקודה המטרידה עוד יותר כי אופן השימוש של המורים בויקיפדיה זהה לאופן השימוש של התלמידים עצמם – לקבל סיכום קצר ופשוט של נושא מסוים.
המחקר גם מצא כי הישענות המורים על המשאב האינטרנטי אינה שונה כאשר בוחנים מורים מתחומי לימוד שונים. כמו כן 90% מהמורים הצעירים משתמשים בויקיפדיה לעומת 85% בקרב המורים שגילם חצה את גיל ה55.
|