מכה בתחזיות: סין דיווחה על זינוק של 9.9% בנתוני הייצוא

נתוני המסחר בסין לחודש ספטמבר הפתיעו לטובה. למרות ביקורות רבות שהושמעו כלפי מדיניות הממשלה הסינית היוצאת, המדינה הוכיחה לכולם שעדיין מוקדם מדי לקבור אותה. נתוני הייצוא מצביעים על עלייה של 9.9%, מספר גדול בהרבה מהציפיות שחזו צמיחה מתונה יותר של 5.5%. בנוסף, גם הייבוא לסין עלה ב-2.4% בהתאם לציפיות. 

אולם אם חושבים על זה מספיק, הרי שהעלייה בייצוא הסיני לא באמת מפתיעה. פרסום מדד מנהלי הרכש בארה"ב שהיה חיובי לראשונה מזה ארבעה חודשים היה בהחלט סימן מקדים לצמיחה בכלכלה הסינית. כמו כן, נראה כי פעילויותיהם האחרונות של הבנק הפדרלי והבנק האירופי המרכזי תרמו להעלאת תחושת הבטחון גם בשוק הסיני.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מדד מנהלי הרכש הסיני עלה בחודש ספטמבר ל-48.8. נקודות, שיפור של 1.8% לעומת החודש הקודם. אמנם לא מדובר בחדשות מצויינות, הרי זה עדיין מתחת לרף הבריא של 50 הנקודות, אך נראה כי זה הכיוון הנכון.  

צילום: רויטרס

היום נפתח בסין יריד המסחר הגדול של השנה. לטענת  ג'יאן צ'אנג אנליסט בכיר בברקליס יריד קנטון שיימשך עד ה-4 בנובמבר עשוי להעיד על המגמה שתאפיין את נתוני המסחר הסיניים לסוף הרבעון הרביעי.

על פי נתוני הייצוא של חודש ספטמבר, למעט במשלוחים לאיחוד האירופי, נראה כי נרשמה עלייה כמעט בכל פעילות הייצוא של סין. כך למשל הייצוא לארה"ב עלה ל-5.5% לעומת 3% בחודש אוגוסט. כמו כן, למרות הקונפליקט המחריף בין שתי המדינות גם הייצוא מסין ליפן עלה מעט ל-2.2%, לעומת מינוס 6.7% בחודש הקודם.

עם זאת, התפתחויות שליליות במקומות רבים בעולם עדיין מהווים את האיום העיקרי על צמיחתה של סין. חוסר הוודאות לגבי המדיניות הכלכלית באיחוד האירופי מצטרפת לתחזיות הצמיחה המדאיגות שפרסמה קרן המטבעלגבי אירופה ואסיה לפני כשבוע וכן להורדת דירוג האשראי של סין על ידי סוכנות S&P.

במכתב ששלח צ'אנג ללקוחותיו נאמר: "עקב ההתפתחויות האחרונות בשווקים בעולם נראה כי חוסר הבטחון בסין הלך והתגבר. כעת, פרסום נתונים חיוביים בנוגע לייצוא עשויים להפחית את הלחץ במשק המקומי ולהביא להבראת שוק העבודה הסיני, מה שיעודד את הממשלה להמשיך עם הרפורמות הכלכליות עוד בטרם תתחלף בחודש הבא". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן