מכה לגאידמק: הפסיד בתביעת המיליארדים נגד לב לבייב

מכה לארקדי גאידמק: איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים לשעבר הפסיד בתביעת הענק שניהל נגד שותפו לשעבר לב לבייב. כך מפרסם היום (ד') האינדיפנדנט הבריטי. התביעה, שהתנהלה בבית המשפט הגבוה לצדק בלונדון, היתה על סך שני מיליארד דולר.

לבייב וגאידמק מסוכסכים במשך שנים בעקבות שותפותם בעסקי היהלומים באנגולה, שהחלה לפני 13 שנה. לטענת גאידמק, לבייב גנב ממנו את חלקו. גאידמק טען כי אישר ללבייב לשמש כפנים של היוזמה המשותפת שלהם, בעוד חלקו, שעמד על 50 אחוז, נשמר בסודיות.

השניים חתמו על חוזה שנשמר אצל הרב הרוסי ברל לזאר, שלאחר מכן ככל הנראה איבד אותו או השמיד אותו. מאות מיליונים זרמו לגאידמק מהעסק המשותף עד שנת 2005, אך כעבור ארבע שנים הם נפסקו.

באוגוסט 2011, במסגרת נסיעה לאנגולה, שוכנע גאידמק על ידי בכירים בממשל להגיע להסדר עם לבייב. לדברי גאידמק, אותם בכירים הבהירו לי כי הוא יפוצה ויזכה גם לדרכון ולחסינות דיפלומטית מטעם אנגולה. לטענתו, אותן הבהרות התבררו מאוחר יותר כשקריות.

גאידמק | מתוך ויקיפדיה

ב-2012 נדחתה תביעה ראשונה שהגיש גאידמק נגד לבייב, לאחר שהשופט לא קיבל את טענתו כי הונו אותו לחתום על ההסדר. בסתיו שעבר, חזר גאידמק לבית המשפט עם תביעה נוספת, והפעם הביא עימו נציגים אנגולים, שגיבו את טענתו כי לבייב הפר את האמון ביניהם. הפעם, בית המשפט דחה אותו שוב וקבע כי הסדר הפיצויים שנחתם ביניהם עדיין עומד.

נציגו של לבייב, קלייב זיטמן, אמר לאינדיפנדנט: "המקרה השני היה ללא ביסוס ועכשיו נדחה על ידי בית המשפט". עורכי דינו של גאידמק לא הגיבו לעיתון.

גאידמק מבוקש בצרפת לאחר שהורשע בסחר לא חוקי בנשק באנגולה בשנת 2009. בית המשפט בצרפת גזר עליו שש שנות מאסר, ובהמשך העונש הוקל לשלוש שנים בלבד על הלבנת כספים והונאת מס. בעקבות ההרשעה נגדו, נמנע גאידמק מלהגיע לבית המשפט באנגליה, מחשש שיוסגר.

 

לכתבה באתר דה פוסט


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן