מכוונת גבוה: סירין לאבס הישראלית ממשיכה לצבור עניין עם הסמארטפון "המאובטח בעולם"

פחות מחודשיים לאחר שהושק, הסמארטפון המאובטח של סירין לאבס (Sirin Labs) הישראלית ממשיך לצבור תאוצה, עם פתיחת חנות בכל בו היוקרתי הרודס באנגליה וחנות פופ אפ בקאן בצרפת שנפתחה בתחילת החודש.

הסמארטפון המאובטח, סולרין, מכונה על ידי החברה "הסמארטפון הטוב בעולם", ולדבריה, היא פיתחה אותו במטרה לייצר מכשיר שיכלול את כל הפונקציות האפשריות כיום בתחום, לצד אבטחה גבוהה. החברה זיהתה כי ישנו ביקוש גדול לטכנולוגיות בתחומי המובייל והפרטיות, כאשר ערכו של המידע הדיגיטלי רק הולך ועולה – והאקרים משלמים סכומים אדירים כדי להשיג אותו, במה שיכול לגרום נזק כספי גדול לאנשים פרטיים ולחברות.

נקודת הפתיחה של סירין לאבס היא כי שוק הטלפונים הניידים עצום, אך הוא אינו פונה לאליטה העסקית. כ-1.9 מיליארד מכשירים ניידים נמכרים בכל שנה, אך 99.9% מהם מכוונים לשוק ההמוני. מהצד השני עומדים 18 מיליון מיליונרים בעולם, אך בשוק נמכרים פחות מ-200 אלף מכשירים שמעוצבים עבורם במיוחד. לכן ישנו פוטנציאל עצום שאינו מנוצל בנתח השוק של מכשירי היוקרה הניידים. אלו מהווים 0.4% מכל נתח שוק המכשירים הניידים (במונחים כספיים) לעומת נתח שוק שעומד על 5% בממוצע במוצרי יוקרה אחרים. לפי ההערכות של סירין לאבס, פוטנציאל השוק עומד על יותר מ-5 מיליארד דולר בשנה.


שוק הטלפונים הניידים היוקרתיים לעומת מוצרי יוקרה אחרים | גרפים: יח"צ

לצד מיליונרים, המכשיר מכוון לאנשי עסקים שנוסעים בעולם בתדירות גבוהה ונושאים איתם מידע רגיש רב, כמו בכירים בקרנות גידור, בנקאים, ואנשי IT. החברה מאמינה כי אלו לא מעוניינים להתפשר על האופן שבו הם משתמשים במכשיר הנייד שלהם, האיכות או העיצוב שלו. אין להם פנאי לחכות להגעת הנתונים, הם אינם רוצים שתתרחשנה הפרעות כשהם משתמשים במכשיר והאבטחה שלו היא קריטית מבחינתם.

טכנולוגיית הצפנה שמשמשת צבאות

לאחר שנתיים של פיתוח במתקני החברה, סולרין הורכב ממעל ל-2,500 רכיבים פנימיים כדי להשיג קישוריות מהירה ורצופה כך שניתן להשתמש בו בכל מקום שהוא בעולם, עם רוחב פס של יותר מפי 3 מסמארטפון רגיל. גם העברת המידע מהירה, הודות לתקן WiGig. מערכת ההפעלה שלו היא אנדרואיד והוא מונע על ידי מעבד Snapdragon 810 של קוואלקום.

במכשיר משולבת תוכנת אבטחה שפיתחה עבורו החברה הישראלית זימפריום (Zimperium) מפני איומים במובייל, שמחפשת התקפות סייבר פוטנציאליות על המכשיר, הרשת והאפליקציות שלו, ומסכלת אותן ללא הפרעה לשימוש או לתפקוד שלו. בנוסף, סולרין מכיל את הטכנולוגיה הפרטית המתקדמת ביותר שיש, שלדברי החברה לא זמינה כיום מחוץ לעולם המודיעין. סירין לאבס שיתפה פעולה עם חברת התוכנה KoolSpan כדי לשלב טכנולוגיית הצפנה שצבאות ברחבי העולם משתמשים בה כדי להגן על הקהילות שלהם. בהפעלת מתג האבטחה שעל גבי הסמארטפון, הוא נכנס למצב מוגן, יחד עם פונקציה ייחודית שמצפינה את כל השיחות וההודעות.

הפעלת מתג במכשיר מכניסה אותו למצב מוגן. סולרין | צילום: יח"צ

למכשיר מסך שגודלו 5.5 אינץ', והוא מכיל מערכות סאונד מובילות, יחד עם שלושה רמקולים. מלבד זאת הוא מציע מצלמת 23.8 מגהפיקסל עם פוקוס לייזר אוטומטי. בנוסף יש לו את הבטרייה החזקה ביותר בקטגוריית הפרימיום והיוקרה במכשירים הניידים, ומטען Quick Charge של קוואלקום לטעינה מהירה.

לצד הפונקציות שמציע סולרין והאבטחה הקפדנית, בסירין לאבס השקיעו רבות בעיצובו. על כך הופקד המעצב התעשייתי הנודע קרים ראשיד, כאשר כל החלטה עיצובית ובחירה בחומר מסוים נעשתה מתוך חשיבה על ביצועי המכשיר והפונקציונליות שלו. בשלדת המתכת שמרכיבה את המכשיר נעשה שימוש בדרך כלל בתעשיית התעופה והחלל, ולוחות הטיטניום שמרכיבים אותו מעניקים לו חוזק מבני, לצד זכוכית קשיחה במיוחד שמסייעת בהגנה על מסך התצוגה, כמו גם על עדשות המצלמה.

פועלת מארבע מדינות

אמנם סירין לאבס אינה החברה היחידה שמפתחת סמארטפונים מאובטחים, לא בעולם ולא בארץ, אך סולרין הוא הסמארטפון היקר בעולם עם תג מחיר של 54 אלף שקל. לדברי החברה מדובר גם בסמארטפון המאובטח בעולם, אך יש כאלו שיחלקו על יכולות האבטחה שלו.

מהיזמים המצליחים בארץ. משה חוגג, מייסדי סירין לאבס | צילום: שלומי יוסף

עד כה גייסה סירין לאבס 72 מיליון דולר בסבב ראשון, והסכום כנראה מעיד על ההתעניינות הגדולה בקרב המשקיעים. רוב הסכום שגויס הופנה למחקר ופיתוח, אשר מתבצע בארץ ובשוויץ, שם ממוקם מטה החברה. מלבד זאת פועלת סירין לאבס גם מלונדון ושבדיה, כאשר מספרם של כלל עובדי החברה מגיע ליותר מ-250.

סירין לאבס הוקמה ב-2013 על ידי קנס רקישב (יו"ר החברה), ואליה הצטרפו הישראלים משה חוגג, יזם ומשקיע ישראלי במסגרת קרן סינגולריטים וטל כהן, שלפני תפקידו כמנכ"ל החברה עבד כיועץ במקינזי.

חוגג הוא אחד היזמים המצליחים בארץ ופורבס ישראל אף כלל אותו כאחד מהאנשים המקושרים בתעשיית ההייטק הישראלית. קרן סינגולריטים שמאחוריו, הייתה קרן ההון סיכון הפעילה בארץ ב-2015 ובעבר גייסה כספים ממשקיעים מרכזיים בעולם – מאיש העסקים המקסיקני קרלוס סלים ועד למייסד Tencent הסינית ויק לי, ואף מהשחקן ליאונרדו די קפריו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן