מכורים לרשת: 50% מהסמארטפונים מתחברים לפייסבוק מדי שעה

"50% מהסמארטפונים מתחברים לפייסבוק יום יום, מדי שעה, נתון שאינו מפתיע בהתחשב בעובדה שאנו רואים את הלוגו של פייסבוק כמעט בכל עמוד שנמצא כיום ברשת" – כך מעריכה חברת התקשורת הקנדית Sandvine.

על פי הנתונים שאספה החברה מ-220 מפעילות תקשורת המשתמשות בשירותיה, השימוש הרב בפייסבוק מאפשר לחברות הסלולר עצמן לחזות בקירוב רב את נפח הגלישה של מרבית המשתמשים, ולהציע להם חבילות מותאמות אישית, או בלתי מוגבלות.

הבעיה המרכזית הניצבת בפני פייסבוק היא האופן בו תייצר הכנסות בעזרת האפליקציה, אשר נכון לעכשיו לא כוללת פרסומות. בטרם ההנפקה בוול סטריט נחשב החלק הזה לנקודת תורפה עבור המודל הכלכלי שלה מחד, ומנגד לאזור שבו כוח הגדילה שלה הוא עצום, לכשתחליט לפעול בו.

הבוקר קיבלה החברה בשורות מדאיגות, כשסקר שנערך בארה"ב גילה שמרבית המשתמשים ברשת החברתית באמצעות המחשב כלל לא מושפעים מן הפרסומות שמוצגות להם, פרסומות אותן מתאימה פייסבוק באופן אישי על פי העדפות המשתמש. גם כך, אמרו 80% מן הגולשים כי מעולם לא רכשו מוצר שפורסם להם ברשת החברתית. נתון מעניין נוסף מן הסקר הוא ש-34% מן הנשאלים ענו כי הם גולשים בפייסבוק היום פחות מאשר גלשו ברשת לפני חצי שנה.

דרך אפשרית אחת של החברה לייצור הכנסות היא המהלך האחרון עליו הכריזה, של ביטול מגבלות הגיל לכניסה לרשת החברתית. מהלך זה יאפשר לילדים מתחת לגיל 13 לפתוח חשבון משתמש ברשת, תחת מגבלות מסוימות והשגחת ההורים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן