מכירת החיסול של ממשלת איטליה: ארמון בוונציה וטירה במילאנו

חלמתם פעם על טירה איטלקית משלכם? עכשיו אולי תוכלו להשיג אותה. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, במסגרת הרפורמה הכלכלית שמטרתה הגדלת התקציב הלאומי, ממשלת איטליה החליטה להעמיד למכירה חלק מהנדל"ן היוקרתי וההיסטורי שבבעלותה. במסגרת התוכנית של ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי מוצעים כ-350 מבנים למכירה במחיר כולל של כ-1.5 מיליארד יורו. 

בין המבנים הנמכרים ניתן למצוא גם מחנות צבאיים שהיו עד כה בבעלות של משרד הבטחון האיטלקי. כמו כן, אחד הנכסים הבולטים הוא טירת סוריאנו נל סימיניו אורסיני באזור לאציו הסמוך לבירה רומא, אשר נבנה ב-1270 על ידי האפיפיור ומאוחר יותר שימש כבית כלא. 

בנוסף, טירת דיאבדו, מהמאה ה-18, השוכנת בלב העיר וונציה מוצעת למכירה תמורת 19 מיליון יורו. המבנה שימש בעבר כבית משפט פלילי. כמו כן, העיר הציעה למכירה 18 מבנים היסטוריים נוספים בשטחה. ואם חפצה נפשיכם בארמון היסטורי במילאנו, עכשיו תוכלו לרכוש את פלאצו בוליס גוואלדו, השוכן בלב רובע האופנה בעיר, תמורת 31 מיליון יורו.  

ונציה מציעה 18 מבנים היסטוריים למכירה | צילום: ingimage/ASAP

על פי נתונים שפרסמו סוכנויות הנדל"ן האיטלקיות, הממשלה מחזיקה בנדל"ן בשווי כולל של כ-24 מיליארד יורו, אשר חלקו זקוק לשיפוץ ושימור. על ידי מכירה של חלק מהנכסים הללו, יכולה הממשלה להציל את כלכלתן של ערים רבות במדינה, על ידי העלאת הכנסותיהן בצורה משמעותית. 

אולם, בשל חוסר בטחון הנובע ממצב המשק האיטלקי, נראה כי מוסדות מוסדיים רבים, לא מעוניינים לרכוש את הנדל"ן האיטלקי, המהווה השקעה בסיכון גבוה עבורם. מוסדות פיננסיים רבים ברחבי העולם חוששים שלא יוכלו למצוא דיירים עבור הנכסים הללו בשל האפשרות שאיטליה תגיע לפשיטת רגל וכתוצאה מכך יצאו מרכישתם בהפסדים גדולים. 

עם זאת, לטענת אלסנדרו מזאטי, מנכ"ל קבוצת CBRE המספקת ייעוץ למשקיעי נדל"ן, ישנם משקיעים רבים בארה"ב שכבר הביעו עניין ברכישת מבנים באיטליה. לדבריו "שמות גדולים ומוכרים בענף הנדל"ן הבינלאומי כבר פנו אלינו בנוגע לרכישת המבנים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן