כניסתה של טיקטוק לזירת הרשתות החברתיות וצמיחתה המטאורית בתקופה הקורונה יצרה סחרור בקרב המתחרות. יוצרי התוכן הצעירים, שנוהרים בהמוניהם לפלטורמת הסרטונים הקצרים, נוטשים בזה אחר זה את הרשתות שנחשבות למיושנות יותר. כזו היא למשל הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק שהודיעה השבוע כי היא צפויה להשקיע מיליארד דולר באושיות רשת בשנה וחצי הקרובות.
כחלק מהמאמצים לגבור על הענקית הסינית, פייסבוק תשקיע משאבים רבים בהקמת מחלקה ייחודית בתחום, שתתחיל לייצר מודל תגמול דומה לזה שפועל ביוטיוב ומתמגל ידוענים על פי מספר הצפיות של משתמשים אחרים בתכנים שלהם. כמו כן, פייסבוק תציע מימון ליוצרי תוכן מובילים גם באינסטגרם.
"אנחנו רוצים לבנות את הפלטפורמה הטובה ביותר שתאפשר למיליוני יוצרי תוכן להתפרנס ולהביע את עצמם", כתב צוקרברג בפוסט שהעלה בנושא בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו. "השקעה ביוצרי תוכן היא לא עניין חדש עבורנו, אבל אנחנו נרגשים לחזק את העבודה בתחום הזה לאורך הזמן, ובמיוחד עכשיו", הוסיף.
הרשתות החברתיות מתמקדות בשנים האחרונות בטיפוח החומר האנושי שמגיע אליהן וייצור ידוענים שצומחים מהפלטפורמה. פייסבוק הודיעה על יוזמות דומות בשנים האחרונות והשקיעו לצורך כך משאבים רבים.
כאמור, הם ממש לא היחידים במרוץ. המתחרה המרכזית בזירה כעת היא טיקטוק שממשיכה לצמוח בקצב מסחרר. משתרכות מעט מאחור ניתן לראות גם את טוויטר, יוטיוב וסנאפצ'ט. כל החברות המצוינות פתחו גם הן בקמפיינים המיועדים לאושיות רשת בהתהוות תוך ניסיון לפתות אותם ברווח כספי ובדילים שונים.
על אף התחרות ההולכת וגואה בתחום, נראה כי לפחות נכון לרגע זה, לפייסבוק אין סיבה אמיתית לדאגה. עם רווח של 86 מיליארד דולר בשנה שעברה, מצבה של החברה נותר יציב. עם זאת, מומחים בתחום מעריכים כי מאמציה של ענקית הטכנולוגיה להשתלב בתחום הידוענים בצורה משמעותית יותר קשורה באופן הדוק בחשש שלהם מהתחרות העתידית וממהלכים קרובים של פלטפורמות יריבות, שמושכות כעת את הדור הצעיר.
פייסבוק אינה הרשת החברתית היחידה שנקטה השנה צעדים משמעותיים בניסיון לפתות אליה בחזרה את יצרני התוכן. גם ענקית הוידאו יוטיוב פתחה מחלקה ייעודית שמטרתה להתחרות בטיקטוק על ידי יצירת פלטפורמה המיועדת ספציפית לסרטונים קצרים בפורמט דומה.
גם טוויטר ניסתה לפתות אליה את המשפיענים על ידי פיתוח פיצ'רים חדשים שיוכלו לעזור ליוצרי התוכן המובילים בפלטפורמה להרוויח. הרשת החברתית השיקה פיצ'ר מתן טיפים לאמנים ועיתונאים מובילים כחלק מפיילוט שבהמשך יתאפשר ליוצרי תוכן בתחומים מגוונים יותר.