מלחמת העננים: מיקרוסופט היא ספקית הענן המובילה בעולם

Amazon Web Service הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של העשור האחרון – חזון מעולה, ביצוע מבריק, אנשים מצטיינים ושיעור צמיחה שרוב החברות בתעשיית המחשוב יכולים רק לחלום עליו. אבל החיים לא תמיד הוגנים, ובעוד ש-AWS ותומכיה מציגים מספר נקודות טובות על הסיבות לבחור בשחקן הענן הוותיק, האמת הפשוטה היא שמיקרוסופט מציעה היום ללקוחות עסקיים יותר חדשנות בענן שיכולה להשפיע בצורה רחבה יותר על כל תחומי העסק ולהניב ערך עסקי משמעותי יותר ללקוחותיה בענן בהשוואה לחלופה שמציעים באמזון.

לכן, מיקרוסופט נמצאת במקום הראשון בדירוג מלחמת הכוכבים Cloud Wars Top 10 כאשר AWS במקום השני. בעוד שאמזון מסייעת ללא ספק לעשרות אלפי עסקים לצמצם את עלויות ה-IT ולהאיץ תהליכים מרכזיים, פתרונות הענן המסחריים של מיקרוסופט מאפשרים לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית מלאה במגוון עסקים ותעשיות ובכל אזור על פני הגלובוס.

כדאי להסתכל על הניתוח של הענן מכמה נקודות מבט שונות: הכנסות, מרחב פתרונות הענן, חזון עתידי, מדרגיות עבור עומסי העבודה הגדולים ביותר בעולם, אימוץ טכנולוגיות מתקדמות כדי להוביל תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, אינטגרציה עם טכנולוגיות מתקדמות והצעות הערך העסקיות ללקוחות במגוון התעשיות.

מיקרוסופט מציעה היום ללקוחות עסקיים יותר חדשנות בענן | צילום: Fotolia

הכנסות

ברבעון הראשון של 2017, הודיעה אמזון כי AWS עומדת על שיעור הכנסות שנתי של יותר מ-14 מיליארד דולר, ואילו באותה תקופה ובאותו מדד, מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, טען כי ישנם "יותר מ-15.2 מיליארד דולר" למרחב פתרונות הענן. נראה אם כן, כי מיקרוסופט מנצחת את משחק ההכנסות על ידי כנראה מיליארד דולר או יותר.

בנוגע למרחב פתרונות הענן, בעוד ש-AWS היא דומיננטית ביותר בעולם התשתית כשירות (IaaS), פתרונות הפלטפורמה שלה כשירות (PaaS) נמצאת בשלבים המוקדמים שלה, והיא אינה פועלת כלל בחלל יישומי ענן (SaaS). מיקרוסופט הפכה למעצמה בכל שלוש השכבות, וזה חשוב מאוד כי בעוד שכמה שחקני הייטק יתעקשו שיש לבחון את שלוש הקטגוריות הללו בנפרד, מנהלים מובילים בארגונים רואים את היתרון העצום של הצעות ערך שלמות ומקיפות, שחוסכות לארגון השקעת כמויות אדירות של זמן וכסף בביצוע אינטגרציה בין אלמנטים שונים של ספקי ענן שמעולם לא נועדו לעבוד יחד. לכן, בעוד שטהרנים בתעשיית הטכנולוגיה עשויים להתעקש בדידקטיות מסוימת על בחינה מופרדת של הפרספקטיבות הללו, הלקוחות מצביעים ברגליים ומעדיפים לקבל החלטות על בסיס עומק המחויבות והנכסים של החברות במרחב הפתרונות השלם של הענן.

חזון עתידי

שוב, עבור מה ש-AWS עושה, זה נהדר – אבל באותו הזמן, נאדלה הוביל את מיקרוסופט ללכת All-in על ענן על פני מגוון עצום של מוצרים ושירותים חדשניים שנוגעים בכל תחום עתידי, החל מחיישני IoT לפתרונות מובייל מתקדמים למאות מיליוני מחשבים, ועד לשירותי Mission Critical בדאטה סנטרים הארגוניים עצמם. גישה זו פירושה כי מיקרוסופט מסוגלת לא רק להבין אלא גם לענות על צרכי הלקוחות בכל רחבי העולם. כלומר, לקוחות אינם נאלצים ללכת על 100 ספקי ענן שונים כדי לרכוש 100 שירותים שונים אשר יחייבו אלפי עובדים שינהלו את האינטגרציה, הניהול ואבטחת המידע מסביב להם.

נאדלה עצמו התייחס לנושא במהלך שיחת המשקיעים של מיקרוסופט ברבעון הראשון, ונתן משמעות מעניינת למה שהוא מכנה "הנדל"ן הדיגיטלי השלם": "לקוחות מעריכים את הגישה הייחודית שלנו לענן והדגש המשמעותי שאנו שמים על אבטחת מידע, היברידיות, פריסה גלובלית ושירותים מתקדמים שיובילו את הטרנספורמציה הדיגיטלית. אבל יותר מהכל הם מעריכים את הגמישות, העקביות והתפעול האחיד לרוחב הנדל"ן הדיגיטלי השלםOffice 365, Dynamics 365 – ו-Azure".

מדרגיות עבור עומסי העבודה הגדולים בעולם

נאדלה שיתף את הסיבה מאחורי הבחירה של חברת התחבורה והלוגיסטיקה הגדולה בעולם, Maersk, להעביר יותר ויותר ל-Microsoft Cloud את עסקיה כדי לנהל את הפעילות הגלובלית המשתרעת על אלף כלי שיט ו-130 מדינות. "Maersk החלה את מסעה לענן של מיקרוסופט עם Office 365, שירותי Enterprise Mobility ואבטחת המידע של Windows 10", סיפר נאדלה בשיחת המשקיעים. "בהמשך, הם בחרו ב-Dynamics 365 לתחום התפעול בכדי לייעל את ייצור המיכלים ותחזוקתם. כיום Maersk משתמשת ב-Azure כדי לשנות באופן מהותי את ניהול שרשרת האספקה שלה והסחר העולמי.

השירותים האנליטים ב-Azure מספקים תובנות מעולות על ביצועי הספק ושימוש בציוד באמצעות הדמיה של נתונים בזמן אמת וניתוח מתקדם, ומאפשרים להם לקצץ בעלויות וליצור זרמי הכנסה חדשים. עבור חברה המספקת 17 מיליון מכולות בשנה, היכולת להגיב במהירות יכולה להיות ההבדל בין עשרות מיליוני דולרים לשורה התחתונה. זוהי דוגמה מצוינת לשלושת העננים שלנו שמגיעים יחד כדי לאפשר שינוי דיגיטלי עמוק".

נאדלה: "לקוחות מעריכים את הגישה הייחודית שלנו לענן"

אימוץ טכנולוגיות מתקדמות

חשבו על זה – בעוד שרוב חברות הטכנולוגיה הארגונית דיברו על IoT וכמה נפלא יהיה להשתמש בו, מעטות מהן הצליחו לנסח אסטרטגיה שלמה וקוהרנטית עבור מה שהלקוחות רוצים וזקוקים ב-IoT, שלא לדבר על סט של מוצרים, טכנולוגיות ושירותים המביאים את האסטרטגיה לכדי מימוש.

בין החברות שמציעות פתרונות לשני האתגרים, מיקרוסופט מובילה את השוק עם IoT Central, אותה נאדלה מתאר כ"פתרון ה-SaaS הראשון המספק תשתית מקצה לקצה עבור ארגונים מכל הגדלים לניהול כל אספקט במערך המכשירים החכמים כולל פתרונות ענן, ניתוח, רשתות תקשורת ופתרונות תוכנה".

לאחרונה, סיפר נאדלה בתערוכת הסחר התעשייתי הגדולה ביותר בהנובר שבגרמניה, כיצד מיקרוסופט עבדה עם מגוון של תעשיינים "כדי להראות כיצד הם משתמשים בפתרונות שלנו כדי לבצע טרנספורמציה לאורך מגוון היבטים של ייצור – החל מפתרונות ניהול מים דרך אריזת מזון ומשקאות ועד שיפור הבטיחות על רצפת המפעל".

הצעות הערך העסקיות ללקוחות במגוון התעשיות

בשיחת משקיעים קודמת, נאדלה הציג דוגמה נוספת לעוצמת המחויבות של מיקרוסופט ל"נדל"ן הדיגיטלי" סביב תאגיד Mars (חברה אמריקאית לייצור ממתקים) שהייתה בין הראשונות לאמץ את Office 365. בשלב הבא, הוא אומר כי מארס הטמיעה את Windows 10 "כדי לבצע טרנספורמציה בכוח העבודה העולמי שלה, המשתרע על 80,000 עובדים, ולאפשר פרודוקטיביות תוך שמירה על אבטחת המידע. על בסיס הפרויקט המוצלח הזה, מארס לקחה את הקפיצה הגדולה לאפליקציות בענן על ידי הפעלת משימות קריטיות על Azure עם עוד מאות תהליכי ליבה בדרך, כולל ניהול מלאי באמצעותIoT Azure. הדוגמאות הללו מבהירות היטב כי מיקרוסופט לא רק מסתובבת בקצוות, אלא דוחפת את יכולות הענן העצומות שלה המשולבות במלואן, כדי להפעיל את תהליכי הליבה של כמה מהחברות הגדולות בעולם".

רכבת ה-AI (אינטליגנציה מלאכותית)

האם מיקרוסופט עומדת ליפול מאחורי IBM, Salesforce ו-SAP? לקוח שצוטט על ידי נאדלה באותה שיחת משקיעים מציג דווקא תמונה קצת אחרת: "חברת המעליות טיסנקרופ משתמשת במשקפי המציאות הרבודה HoloLens ו-Azure כדי להפוך את כל תהליך המכירות, ההזמנה והמסירה להרבה יותר דיגיטליים, והם הצליחו לקצר את זמני המסירה ב-400%. חברת הסטארט-אפ הרפואית סטרייקר בחרה ב-Office 365 להעצמת עובדים, והיא משתמשת ב-HoloLens ו-AI כדי לשפר את העיצובים של חדרי הניתוח עבור מנתחים, אנשי צוות, ובסופו של דבר עבור המטופלים".

יש לי המון כבוד ל-Amazon Web Services, ובעיקר לחזון והדרך שמוביל המנכ"ל אנדי ג'סי. הגעה למקום השני בדירוג ה-Cloud Wars היא אינה מפלה עבור החברה, שכן מיקרוסופט נמצאת במקום הראשון מכיוון שהיא פועלת במגוון רחב של תחומים ומובילה תהליכי טרנספורמציה במקומות שבהם ספקיות ענן אחרות עדיין רק מדברות עליהם.
מיקרוסופט אכן ראויים למקום הראשון ב-Cloud Ward Top 10, אבל כדאי להם שלא ינוחו על זרי הדפנה ויקפידו להמשיך ולדחוף את קטר החדשנות מבוססת הלקוח והפריסה הגלובלית. שחקן הבייסבול המפורסם סטשל פייג' אמר פעם "אף פעם אל תעצרו להסתכל אחורה, אחרת תגלו שמישהו עשוי להיות מאוד צמוד אליכם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן