ממשיכים להסתער: עלייה של 18% במכירות דירות ב-2012

בשנת 2012 נרשמה עלייה של 18% במכירות הדירות בישראל, כך עולה מהסקירה החודשית של מצב המשק של משרד האוצר. על פי הדוח, בשנה שעברה נמכרו 102 אלף דירות כאשר השיא היה בחודש דצמבר עם מכירה של 10.7 אלף דירות. 

כמות הדירות שנמכרו בצמבר מהווה עלייה חדה של 44% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ביחס לחודש נובמבר האחרון מדובר בעלייה של 11% ובהשוואה לאוקטובר זהו גידול של 21%. 

עוד עולה מהדוח כי משקל המשקיעים בסך הרכישות הוסיף לרדת בחודשים נובמבר-דצמבר, משיעור של 23.8% באוקטובר לשיעור של 22.6% בנובמבר ושיעור של 22.3% בדצמבר. הירידה המשמעותית נרשמה לאחר הנחיית בנק ישראל (בסוף אוקטובר האחרון) המגבילה את שיעור המימון למשכנתאות הנלקחות על ידי משקיעים. ירידה זו ניכרת באזורים המאופיינים ברמות מחירים גבוהות, למעט ירושלים.

צילום: מרק ישראל סלם

באזורי ת"א, המרכז והשרון היה נמוך משקל המשקיעים בסך העסקאות בחודש דצמבר בשיעורים שבין 5-3.5 נקודות אחוז בהשוואה לממוצע החודשי בעשרת החודשים הראשונים של 2012. מנגד, באזורים האחרים לא חל שינוי משמעותי בשיעור המשקיעים, למעט חיפה בה אף הוסיף משקל המשקיעים לעלות, ב-2 נקודות אחוז.

 כמו כן, יש לציין כי רמות השכר של המשקיעים בחודש דצמבר באזורי ת"א, המרכז והשרון גבוהות משמעותית בהשוואה לרמות השכר של המשקיעים באזורים אלו בעשרת החודשים הראשונים של השנה. ברמה הארצית, בניכוי שלושת האזורים האלו, נרשמה יציבות ברמות השכר של המשקיעים.

רכישת דירות ע"י זוגות צעירים בחודש דצמבר רשמה ירידה מתונה של כ-1.4% בהשוואה לחודש הקודם, לאחר עליה חדה של 29% בנובמבר. ירידה זו מוסברת בחלקה בירידה חדה של 33% ברכישות הזוגות הצעירים באזור השפלה, לאחר עליה של 46% בחודש הקודם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן