ממשלת קניה וקק”ל חתמו על הסכם שיתוף פעולה בנושא ייעור

השרה לאיכות הסביבה של קניה, פרופ' ג'ודי וואקהונגה, חתמה היום על מזכר הבנות עם יו"ר קק"ל, דניאל עטר, במסגרת טקס חגיגי שנערך ביד קנדי.מזכר ההבנות כולל בתוכו שיתוף פעולה בנושאי ייעור באזורים צחיחים, וחילופי משלחות מקצועיות בין קק"ל לשירות הייעור הקנייתי, לתקופה של 3 שנים. קק"ל תוכל לנצל הזדמנות זו ולפתח יחד עם קניה פרוייקט פיילוט בייעור אשר יתבצע במדינה, המימון אליו יגויס מגורם חיצוני דוגמת הבנק העולמי, US AID או גוף של האו"ם. בעקבות כך, ניתן לצפות כי הסטטוס של קק"ל ישודרג בזירה הבינלאומית.

"לחתימה על מזכר הבנות עם שירות הייעור הקנייתי חשיבות רבה לקק"ל ולביסוסה כארגון סביבתי בינלאומי מוביל, אשר חולק את הידע שלו עם העולם", אמר עטר בכנס. "קניה היא מדינת מפתח לעולם המתפתח ולאפריקה ויש לכך חשיבות אסטרטגית ולאומית. באמצעות תמיכה באזורים צחיחים אלו, חסרי ביטחון תזונתי, אנו מסייעים למנוע הגירת פליטי אקלים והתבססות של גורמים רדיקליים".

השרה לאיכות הסביבה פרופ' ג'ודי וואקהונגה אמרה כי "זהו כבוד גדול עבורי ועבור המשלחת שלי לבקר בעיר הקודש במהלך הזדמנות היסטורית לחתימה על שיתוף פעולה קריטי במתווה של הסכם הבנות, למען חיזוק הפיתוח של מקורות ייעור באדמותינו הצחיחות. ברוב המקרים, האדמות היבשות והמערכות האקולוגיות במדבריות אינן זוכות לתשומת הלב הראויה, אבל הנופים היקרים הללו חשובים בכל הרבה מימדים".

"קניה היא מדינת מפתח לעולם המתפתח" | צילום: אבי חיון, ארכיון הצילומים של קק"ל 

ב-2015 ביקר בישראל נשיא קניה, ג'ומו קנייתה, ובטקס הנטיעה המסורתי ביער האומות התרשם מקק"ל והביע רצון לקדם את החתימה על הסכם שיתוף הפעולה. לאחר שנה של תכתובות עם שירות הייעור הקנייתי, הוזמנה קק"ל לקניה על מנת ללמוד מקרוב על הפעילויות והצרכים הקשורים בייעור באזורים צחיחים, סיכום פרטי הסכם שיתוף הפעולה ותאום ביקור בישראל לצורך חתימה על ההסכם.

"אם נחשוב על כך, אזורים צחיחים הם בראש ובראשונה בית ל-2.5 מיליארד אנשים, שהם למעשה 30% מאוכלוסיית העולם. שנית, הם מכסים למעלה מ-40 אחוזים משטח העולם, שלישית, הם ניצבים מול אתגרים אינספור, בהם הגרעת הקרקע, בצורות תדירות, מדבור ועוד, ולבסוף, אזורים אלו הם גם בית לאנשים שאין להם אפשרות בחירה, אנשים שממעיטים בערכם", פירטה וואקהונגה. "עלינו לתכנן מנגנונים מתאימים לשיקום האזורים הצחיחים ולהקמת יערות באדמות היבשות. ההסכם הזה חשוב מאוד עבור קניה. שיתוף הפעולה יכלול ביקורי משלחות של קק"ל לקניה ולהפך, העברת ידע על טכניקות שונות, וכן מנגנונים לשיתופי פעולה קהילתיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן