מנותקים: סוריה חסמה את הגישה לאינטרנט ולסלולר לכל האזרחים

הקרבות בסוריה מתגברים – וכעת אזרחי המדינה לא יכולים לתקשר עם העולם. סוריה חסמה את הגישה לאינטרנט לכל אזרחיה, כך מדווחת חברת ניטור הרשת רנסיס. בפוסט קצר שפרסמה בבלוג שלה, אומרת החברה כי "לא ניתן ליצור קשר עם כל 84 נקודות הגישה בסוריה", מה שלמעשה מלמד על חסימת הגישה במדינה לאינטרנט. חברת הניטור אקמאי אישרה כי אין תעבורה מסוריה וב-BBC מדווחים כי גם התקשורת הסלולרית במדינה נותקה.

הניתוק המפורסם האחרון מהאינטרנט בוצע על ידי נשיא מצרים המודח חוסני מובארק בשיא ההפגנות נגדו. למרות שהנשיא הצליח להשיג את שיתוף הפעולה של המפעילות המצריות, חלק מהמצרים הצליחו להתחבר לאינטרנט ולקיים שיחות טלפון בינלאומיות ממודמים ישנים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפי רויטרס, פעילים סורים משתמשים בטלפונים לווייניים, אותם קשה יותר לרשויות לנתק. מאמר שפורסם באחרונה בעיתון "אטלנטיק" טוען כי ארה"ב חילקה 900 טלפונים לווייניים ואימנה 1,000 פעילים סורים בשימוש בטלפונים.

ניתוק האינטרנט יכול להתגלות כבעייתי מאוד עבור השלטון הסורי. הסיבה הראשונה היא שזה פשוט לא עובד. אנשים עדיין מוצאים דרכים לתקשר ביניהם, ומצליחים להעביר מסרים גם אל מחוץ למדינה. שנית, חסימה כזו מונעת מהמשטר להשיג מודיעין יקר ערך שהוא יכול היה להשיג מפיקוח אחר האינטרנט, כמו גם מקשה על המדינה לקיים תעמולה ולקרוא לתומכים לצאת לרחובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן