מנכ"ל דיסקונט במכתב לעובדים: חייבים לרסן את הוצאות השכר

"בפני הבנק עומדים אתגרים מורכבים אשר מחייבים המשך התייעלות מהותית והקפדה וריסון של הוצאות השכר, המהוות רכיב מרכזי בסעיף ההוצאות של הבנק", כך כתב מנכ"ל דיסקונט, ראובן שפיגל, במכתב ששלח אתמול לעובדיו.

שבועיים לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה, נסגרו היום מרבית הסניפים של בנק דיסקונט בשל אסיפת עובדים. העובדים מוחים על מה שהם מגדירים כעומס עבודה חריג, הפרת הסכמים, אי הסכמות בנוגע לשכר וכוונת ההנהלה לצמצם את כוח האדם.

עוד כתב שפיגל למכתב שהגיע לידי פורבס: "עלינו לתת משקל לתקופה בה אנו מצויים, למצב המשק ולשיח הציבורי המתקיים בתחום יחסי העבודה. הבנק לא יוכל להמשיך ולהגדיל את הוצאות השכר בחוסר הלימה להכנסות הבנק. מחובתנו לפעול על מנת לצמצם את הפערים. לאור הנתונים הקיימים, נמשיך בתכנית ההתייעלות, כדי לאפשר לבנק לעמוד באתגרים הרבים, תוך שמירה על ביטחונכם התעסוקתי".

אלפי עובדים הגיעו לאסיפה, שהתקיימה בתל אביב. יו"ר הוועד ריקי בכר הודיע לעובדים כי גורם בכיר בהנהלת הבנק אמר כי יש כוונה לפטר מאות עובדים. "לא יקום ולא יהיה. אם עובד בנק אחד יפוטר – כל הסניפים ייסגרו. ההנהלה רוצה לפטר את העובדים שבנו את הבנק", אמר. עוד הוסיף כי "העובדים הארעיים האמיתיים בבנק הם חברי ההנהלה".

"הנהלת הבנק מניידת עובדים לא מטעמים ענייניים אלא רק כדי לפגוע ולגרום לעובדים שעברו את גיל 55-60 להתפטר". לגבי הפרת תשלום שעות נוספות הודיע בכר כי כל עובד שיבחר לתבוע את הנהלת הבנק יגובה ע"י הועד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: עזרא לוי

עו"ד בני כהן, ב"כ ארגון עובדי דיסקונט, ציין כי "מי שלא מבין שעובדי הסניפים קורסים תחת העומס הוא מנותק לא מבין את העבודה הבנקאית. במקום לתגמל את עובדי הסניפים ולייצר להם תמריצים, הנהלת הבנק מציעה הצעות לא ענייניות שלא מקדמות פיתרון. בכל משא ומתן קיבוצי חייבים ההנהלה כמו גם העובדים לשאוף עד כמה שאפשר לאיזון בין האינטרסים המנוגדים שלהם. ההצעה לתוספת שכר של אפס אחוז לשנתיים מבטאת ומשקפת חוסר רצון להגיע לאיזון שכזה".

שורש המחלוקת נובע ככל הנראה מרצונה של ההנהלה לקבע את שיעור העלייה השנתית בשכר העובדים על 3.25%, אולם העובדים מזהירים כי אם הנהלת הבנק לא תגיע להסכמות עם העובדים – הם עשויים להחריף את הצעדים ולפתוח בשביתה. 

ב-2012 ירד הרווח הנקי של הבנק ב-5%, מ-847 מיליון שקל בשנת 2011 ל-802 מיליון שקל. בין הגורמים לירידה: זינוק של 257% בתשלום המס על הרווחים, בשל החלטת ועדת טרכטנרבג. ללא ההפרשה לירידת ערך השקעת הבנק במניות הבנק הבינלאומי היה הרווח בשנת 2012 מסתכם ב-875 מיליון שקל, עלייה של 3.3% לעומת 2011.

בדיסקונט ציינו כי מספר סניפים יישארו פתוחים, בהם הסניפים בקרית שמונה, צפת, טבריה, נהריה, כרמיאל, עכו, עפולה, מגדל העמק, נצרת, נצרת עילית, דימונה ואילת.

מדוברת דיסקונט נמסר כי "כנראה שועד העובדים והעומד בראשו, אינם מודעים למצב המשק ורוח התקופה. הם השביתו הבוקר את סניפי הבנק על רקע דרישתם לתוספות שכר. דברי ההתלהמות חסרי התקדים של יו"ר הועד נועדו להסיט את הדיון מנושא זה ולזרות חול בעיני הציבור. הנהלת הבנק נחושה להמשיך ולפעול מתוך אחריות לחוסנו של הבנק, לקוחותיו ועובדיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן