מנכ"ל עזריאלי היוצא: "במחיר דירה בקרית אונו אפשר לקנות רחוב בברלין"

"דירה בקריית אונו תעלה 700 אלף דולר לפחות, ובמחיר הזה ניתן לקנות כמעט רחוב בברלין", כך אמר היום מנכ"ל קבוצת עזריאלי היוצא, שלמה שרף, במהלך כנס בנושא "נדל"ן חוצה גבולות" של מכון גזית-גלוב לחקר נדל"ן במרכז הבינתחומי הרצליה ו-P&S מעלות.

"ב-6 השנים האחרונות שוק הנדל"ן הישראלי היה אחד הטובים בעולם בתחום המסחרי, הקניונים והמגורים", אמר שרף. "השווי של כל חברות הקניונים עלה בצורה דרמטית בחמש השנים האחרונות, וכיום הוא מהמחירים הגבוהים בעולם, דבר הנובע מהשכירות שגדלה ומירידה בשיעורי ההיוון".

בתחום המשרדים בת"א היתה עלייה דרמטית, בדומה לתחום המגורים", הוסיף שרף. "דירות יוקרה ודירות רגילות הגיעו לשיא המחירים של הערים הגדולות. מבחינת ההווה, המצב בקניונים ממשיך להיות טוב. המשרדים בתפוסה מלאה. דירות יוקרה בת"א הן גם כן בתפוסה כמעט מלאה, אני לא בטוח שבמנהטן התפוסה היא ב-100 אחוז".

צילום: אורן שלו

שרף טען כי כרגע לא נראית ירידה במחירים בתחום הדירות באופק: "לגבי העתיד, הערכתי שהקניונים ימשיכו להיות בסדר. לגבי מגורים נראה שהעסק ממשיך. בדירות סטנדרטיות מחיר דירה מורכב מקרקע, עלות הבנייה והוצאות המימון. עלויות הבנייה לא יורדות, שכר עבודה מחירי בטון וברזל עולים, מחירי התשומות לא ירדו. מחירי הקרקע זה הדבר היחידי שיכול להשפיע".

"התחזית שלי שמחירי הדירות ישארו כפי שהם", חתם שרף, "ולא יירדו מעבר ל-5%. לגבי משרדים, יש בנייה גדולה מאוד שתסתיים בעוד 6 שנים, אם כל מה שמתוכנן יבנה תהיה בעיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן