מסתמן: מסירות הרכב יחודשו ביום שני; "ניתן היה למנוע את הדחייה"

הנחייה שהוציא היום משרד התחבורה לאיגוד יבואני הרכב אוסרת מסירת רכבים חדשים בשנת 2013, כך על פי מכתב שיצא ממשרד התחבורה.

"משרד התחבורה ממתין לאישור עדכון גבולות קבוצות המחיר לרכב חדש על ידי ועדת הכספים של הכנסת" נמסר ממשרד התחבורה שם מעריכים כי עד המחר תאשר הועדה את העדכונים וניתן יהיה לרשום כלי רכב חדשים ולסווגם לקבוצות המחיר הנכונות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהתאם לגבולות קבוצות המחיר שמשרד התחבורה מבקש לעדכן, מסווגים כלי הרכב החדשים לקבוצות מחיר. קבוצות המחיר משמשות לצורך קביעת גובה אגרת הרישוי לרכב.

צילום: רויטרס

ממשרד התחבורה נמסר כי העדכון נועד להגן על רוכשי הרכב ולמנוע מצבים בהם כלי רכב שסווגו בשנת 2012 לקבוצת מחיר מסוימת יסווגו בשנת 2013 לקבוצת מחיר גבוהה יותר, בשל עדכון מחירם על ידי יבואני הרכב ובכך עשויים לשלם לאורך חיי הרכב, אגרת רישוי גבוהה יותר.

גורמים המקורבים לאיגוד יבואני הרכב מסרו כי היבואנים ניצבים בפני מצב לא נעים בו הם לא יכולים לעמוד בהתחייבות שלהם והלקוחות לא מקבלים את הרכבים החדשים. עם זאת הם מאמינים כי העניין יטופל במהרה.

מועדת הכספים נמסר כי התקנות הגיעו למעשה רק אתמול. "ניתן היה למנוע את הדחייה, ה-1 לינואר הוא תאריך קבוע בלו"ז ומשרד התחבורה יכול היה להעביר את התקנות כבר לפני שלושה שבועות, מסר דובר הוועדה. ההליך המסודר לכינוס הועדה קובע כי יש להודיע על הנושאים שידנו עליהם כ-4 ימים מראש ולכן ההערכה היא כי האישור לא יגיע לפני יום שני. במשרד התחבורה מודעים להליך, טענו בועדת הכספים והוסיפו כי תקופת הבחירות היא תקופת רגישה מאוד עבור כינוס הועדה כי לא האופיזציה ולא הקואלציה רוצים שהצד השני ינצל את התקופה ויעביר דברים לא אחראים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן