מעבירים את זה הלאה: מסתבר שבני הזוג שלנו כנראה גם דומים לנו גנטית

הוא משאיר את מושב האסלה תמיד למעלה, מעדיף סרטי מפלצות יפניים על קומדיות רומנטיות וחושב שאומנויות לחימה זה הרבה יותר מרשים מבלט. מה באמת יש לנו משותף עם בני הזוג שלנו? – מסתבר שהרבה יותר ממה שחשבנו.

אנשים נוטים לבחור בני זוג שלהם DNA דומה לשלהם, כך על פי תוצאותיו של מחקר עדכני, שחקר את הדמיון הגנטי בין זוגות נישואים. החוקרים בחנו את השרטוטים הגנטיים של 825 זוגות נשואים מארה"ב, ומצאו העדפה ברורה של אנשים לבני זוג בעלי דמיון ב-DNA לאורך כל הגנום האנושי. 1650 האנשים שהשתתפו במחקר היו גברים ונשים לבנים שנולדו בין שנות ה-30 וה50 של המאה ה-20.

המחקר השווה את הנטיה הזו של זוגות נשואים להיות דומים גם ב-DNA שלהם, לסברה הידועה והמבוססת היטב, שאנשים נוטים להתחתן עם בני זוג בעלי השכלה אדמית דומה לשלהם. החוקרים מצאו שההעדפה לדומים לנו גנטית הייתה חזקה כשליש בלבד מההעדפה לבעלי השכלה דומה.

"אנחנו יודעים בסבירות מסוימת שאנשים מעדיפים בני זוג דומים להם גנטית מכיוון אנו יודעים שאנשים נוטים להתחתן בתוך הקבוצות האתניות והגזעיות שלהם", אמר בנחמין דומינגה מהפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת קולורדו, שהוביל את המחקר, "גם במקרים בהם נטרלנו את ההעדפה הגזעית עדיין מצאנו העדפה לבן זוג שדומה לנו מבחינה גנטית", אמר.

צילום: shutterstock

דומינגה אמר שהמכניזם האמיתי של המשיכה למישהו מהמין השני בעל דמיון גנטי אלינו בוודאי מורכבת יותר ורבת פנים – "מעין מכלול של דברים", כך אמר. החוקרים ציינו שאנשים בדרך כלל בוחרים בני זוג בעלי רקע ומאפיינים דומים, כמו למשל בתחום החינוך, הגזע, הדת, הגיל ורף ההכנסה. לרשימה הזו ניתן להוסיף כעת גם את הדמיון הגנטי, מסבירים החוקרים.

"לדוגמא, לאנשים אכפת בבירור לגבי גובה בעת בחירת בני הזוג שלהם. אנשים גבוהים נוטים בבירור להתחתן עם אנשים גבוהים אחרים. עם זאת, קשה לומר האם הגובה או הגנים הם שגורמים להחלטה הזו להתקבל", אמר דומינגה.

החוקרים הוסיפו כי יהיה מעניין לראות את תוצאותיהם של מחקרים דומים המערבים קבוצות אוכלוסיה נוספות, למשל מגזעים נוספים, זוגות בין גזעיים וזוגות הומו-לסבים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן