מעבר להישג יד: המוות המכוער של הקונסולה הניידת של סוני

הקונסולה הניידת הקודמת של חברת סוני, ה-PSP, ביססה את מרבית הצלחתה על השוק היפני. המערכת הושקה ביפן ב-2004 ומכרה שם 14 מיליון יחידות – קצת פחות מ-17 מיליון היחידות שנמכרו בארה"ב. סוני קיוותה לשמור על המגרש הביתי שלה עם הקונסולה החדשה, פלייסטיישן ויטה, אותה השיקה בסוף 2011, אולם המכירות של הוויטה ביפן היו לא פחות ממזעזעות.

בשבוע שהסתיים ב-11 בנובמבר, נמכרו במדינה רק 4,021 יחידות. ה-PSP המיושן, לשם השוואה, מכר 12 אלף יחידות באותו סוף שבוע – כמעט פי 3. זו דוגמה נדירה לאופן שבו הקונסולה הישנה מצליחה לנצח את החדשה אפילו שנה אחרי כניסתה של האחרונה לשוק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

הקונסולה המתחרה נינטנדו 3DS המשיכה את הצלחתה, כשמכרה 186 אלף יחידות במהלך השבוע הזה – פי 46 יותר מיריבתה. על פי הנתונים הללו, הפליסטיישן ויטה ככל הנראה נמצאת כבר בשטח המת שבו המפתחים מפסיקים להשיק משחקים בבלעדיות עבורה.

השבוע של ה-11 בנובמבר היה שבוע רע לוויטה, כאמור, אך זה שבא אחריו, גם אם היה טוב יותר מספרית, קבע כמעט סופית את מות הקונסולה. מכירות הוויטה קפצו מ-4,000 ל-13 אלף, אך הצמיחה הייתה בעיקר בשל שחרורו לשוק של המשחק הפופולרי Assassin's Creed III. גרסת הפלייסטיישן 3 של המשחק מכרה 73 אלף יחידות – מספר טוב ביחס לקונסולה המיושנת, ובניגוד חד – גרסת הוויטה של המשחק מכרה 24 אלף יחידות – מה שהביא לזינוק של 9,000 יחידות בלבד במכירות הקונסולה עצמה.

פלייסטיישן ויטה תיאבק כדי להגיע למכירות של 700 אלף יחידות ביפן במהלך 2012. זה נתון נמוך בהרבה מהמתקבל על הדעת. בו בזמן, הקונסולה של המתחרה נינטנדו רוכבת על גל של משחקים שוברי קופות וצפויה להמשיך את הצלחתה.

דירוג האג"ח של סוני הורד השבוע לדרגת "זבל". הפלייסטיישן 3 מזדקנת רע והפלייסטיישן ויטה עומדת להיות מודחת משוק הקונסולות הניידות. אפליקציות הסלולר מתחזקות, שוק האפליקציות לאייפד של אפל הופך יותר ויותר מתוחכם וגם גוגל החלה סוף סוף לפתור את הבעיות בשוק האפליקציות שלה, וזהניקה את מכירות משחקי האנדרואיד. נכון לעכשיו יכולות כל החברות הללו לזלול את שייריה של סוני, וליהנות מרווחים אותם חלקו עד לפני שנתיים עם ה-PSP.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן