מעלות הורידה דירוג אלביט הדמיה: "חדלות פרעון קרובה לוודאית"

התגובה לא איחרה להגיע: שעות ספורות אחרי שחברת הנדל"ן אלביט הדמיה פרסמה כי תדחה את תשלום הקרן למחזיקי אג"ח מסדרות א ו-ב', הודיעה חברת הדירוג מעלות על הורדת דירוג האשראי של החברה לרמת CC והכנסתה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. בנוסף, ציינו בחברת הדירוג כי במועד אי התשלום (ה-20 בפברואר) יורד דירוג האג"ח של החברה לרמת D, כלומר חדלות פירעון מיידית.

"הורדת הדירוג והכנסתו לרשימת מעקב משקפת את הערכתנו כי צפוי כשל בפירעון האג"ח בטווח המיידי לאור בקשת החברה לדחות את תשלומי הקרן הבאים", כתבו במעלות. "הדירוג משקף הערכה כי חדלות פירעון הינה קרובה לוודאית. אנו רואים בהסדר חוב כאחד מאירועי חדלות פירעון וצופים כי הדירוג יירד ל-D במועד אי התשלום".

הנאמן לאגרות החוב (סדרה א' ו-ב') של החברה הודיע הערב על זימון אספות של מחזיקי אגרות החוב, מחר בשעה 17:00. הנאמן השתמש בסמכותו על פי חוק ובהתאם קיצר את המועד הנדרש למתן הודעה מוקדמת בדבר כינוסן של אספות מחזיקי אגרות חוב.

זאת לאחר שמוקדם יותר הודיעה אלביט הדמיה, הנמצאת בשליטתו של מוטי זיסר, כי עקב התנגדות מחזיקי איגרות החוב של החברה הבת פלאזה, לא תחלק החברה דיבידנד, מה שיפגע ביכולתה של אלביט הדמיה לעמוד בהתחייבויותיה. החברה נדרשת לשלם ב-20 בפברואר 82 מיליון שקל (קרן וריבית) למחזיקי איגרות החוב (סדרות א' ו-ב').

כתוצאה מכך התנגדו מחזיקי איגורת החוב מסדרות ה', ו' ו-ז' לתשלום, וביקשו לפעול בהליכים משפטיים נגד המהלך. "על רקע אירועים אלו, ונוכח התשלומים הקרובים הצפויים, החליט דירקטוריון החברה להסמיך את הנהלת החברה להתחיל בתהליך הידברות מואץ עם הנאמנים ונציגי כלל מחזיקי אגרות החוב, בניסיון לגבש מתווה מוסכם עם כלל מחזיקי אגרות החוב אשר יאפשר לחברה לשרת את כלל התחייבויותיה", נכתב בהודעת החברה.

מוטי זיסר | צילום: קוקו

באלביט הדמיה כתבו כי "נוכח הנזק שעלול להיגרם לחברה ולכלל נושיה אם החברה תיקלע להליכים משפטיים כאמור, ועל מנת שיתאפשר למצות את תהליך ההידברות באופן יעיל ומהיר, החליט דירקטוריון החברה, בשלב זה, להיענות לדרישת המחזיקים ולבקש מאסיפות מחזיקי איגרות החוב, לדחות את תשלומי הקרן עד למיצוי ההידברות עימם. בתקופת הדחייה בכוונת החברה לשלם כסידרם את תשלומי הריבית לסדרות השונות, אלא אם תתקבל החלטה אחרת".

בעקבות ההתפתחוית צנחו איגרות החוב של אלביט הדמיה, ותשואותיהן זינקו בעד 25%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן