מעל שני מיליון ילדים ובני נוער פותחים הבוקר את שנת הלימודים

כ-1.7 מיליון תלמידי בתי ספר וכ-429 אלף ילדי גן צפויים לפתוח היום (ד') את שנת הלימודים תשע"ד. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך שי פירון יחנכו את שנת הלימודים הנכנסת בבית הספר היסודי "יונתן" בנתניה, על שם יוני נתניהו ז"ל.

הנשיא שמעון פרס יתחיל את היום הראשון של שנת הלימודים עם ילדי בית הספר "השלום" בירושלים, יצטרף למשמרות הזה"ב וילמד את הילדים לחצות בבטחה את הכביש. לאחר מכן ישתתף פרס בשיעור הראשון של תלמידי כיתה א' ויברך את ילדי ישראל בהצלחה לרגל שנת הלימודים בטקס חגיגי, שבסופו יפריח יונים של שלום יחד עם הילדים.

שר החינוך, שי פירון, שפותח את שנת הלימודים הראשונה שלו בתפקיד אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "אני משוכנע שכל תלמיד יזכה לשלוש תכונות משמעותיות, הוא יהיה יותר סקרן, ידען, וסולידרי יותר לחברה. הוא יחזיק בכלים שמתאימים יותר למאה ה-21. הילדים שלנו חיים בעולם אחר לגמרי, וצריך לשאול שוב את השאלות הבסיסיות כדי לדעת למה אנחנו מביאים אותם לבית הספר".

צילום: רויטרס

במשרד החינוך הקימו אתמול חדר מצב מיוחד שבו יעקבו אחר פתיחת שנת הלימודים. היום הראשון ללימודים יהיה מרגש במיוחד עבור 150 אלף התלמידים החדשים שיעלו היום לכיתה א'. "אני שמח ללכת לבית הספר, כי אני אוהב ללמוד", אמר בהתרגשות יקיר בצרי (6), שלומד בבית הספר "עליות" ברמת גן, והוסיף: "אני מקווה להמשיך עם חברים מהגן ולהכיר חברים חדשים".

הדס אור (17), שעולה לכיתה י"א בתיכון בבת ים, סיפרה כי גם היא מתרגשת לקראת החזרה ללימודים. "מיצינו את החופש", היא מודה, "אני די מתגעגעת לחברות שלי וצריך לשבור את השגרה הזו".

גם ההורים מסיימים היום את החופש הגדול, חלקם בתחושת הקלה. דנה ששון, תושבת בת ים, ששני ילדיה לומדים בבית ספר יסודי, הביעה סיפוק מסיום החופש. "לא צריך יותר לתכנן איך להעסיק את הילדים כל יום, לקחת חופש מהעבודה ולשמוע צרחות", אמרה. "אשמח שהמדינה תמצא פתרון אחר לחודשי הקיץ".

אולם עבור המורים זו היא רק ההתחלה. נטע חדד, מחנכת כיתה ב'1 בבית ספר נטעים ברמת גן, סיפרה כי היא כבר מחכה לפגוש את תלמידיה. "עמלתי על ההכנות במשך הקיץ והתגעגעתי לילדים. כל שנה חייבת להיפתח בהתרגשות, אחרת צריך להחליף מקצוע ומהר".

בתוך כך, בראשון לציון הוצתו אתמול לפנות בוקר שני גני ילדים ולמבנים נגרם נזק כבד. מחקירה ראשונית עולה חשד כי מאחורי המעשה עומד הורה שהיה מסוכסך עם העירייה או עם צוות הגן. בעירייה הבטיחו לנסות למצוא מבנים חלופיים להפעלת הגנים עד לתיקון הנזקים.

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן