מעקב התפתחות: ארבע נשים שכדאי יהיה לעקוב אחריהן בשנה הקרובה

ד"ר חדוה בר

מבכירה בבנק לאומי עברה לאחרונה לתפקידה החדש כמפקחת על הבנקים, מהלך שעורר ביקורת ציבורית והוביל לקביעת תקופת צינון שבה לא תטפל בענייני לאומי. ראשת חטיבת ניהול הסיכונים של בנק לאומי וחברת ההנהלה בו היתה המועמדת המועדפת על נגידת בנק ישראל קרנית פלוג. בעצם מינויה, מצטרפת בר לרשימה הולכת וגדלה של נשים המשפיעות על המערכת הבנקאית בישראל – ועל הכסף של כולנו. התפקיד אינו הולך להיות קל – לציבור הישראלי יש בטן מלאה על הבנקים ועל העמלות הגבוהות שהם גובים, ואחת מהדרישות היא הגברת התחרות. כמו כן, כוונותיו שר האוצר משה כחלון לבצע רפורמות במערכת הבנקאית, יהוו אתגר משמעותי לבר.

לכל הדירוגים, הכתבות והעדכונים: עשו לנו לייק בפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל: 077-4304645

בינת שוורץ

דרישתו של כחלון להעביר את כל סמכויות הנדל"ן והדיור ממשרד הפנים תחת כנפיו, הפכו את בינת שוורץ, ראשת מינהל התכנון והבנייה, לאחת מהאנשים עם הכוח הרב ביותר במשרדו. צינון שוק הנדל"ן הוא אחד האתגרים המשמעותיים כיום – וכמי שעומדת בראש מערכת התכנון הארצית, שוורץ היא זו שמושכת בחוטים בתחומים כמו הגדלת שטחי הבנייה, פינוי – בינוי ותמ"א 38, אשר לראשונה הופעלה השנה בפריפריה. במסגרת הרפורמות המתוכננות של כחלון, החלטותיה עשויות לחולל מהפכות של ממש. על המעבר למשרד האוצר אמרה שוורץ, כי הוא ממנף את משרדה, והשנה הקרובה תוכיח לנו האם היא צדקה.

מימין בכיוון השעון: ד"ר חדוה בר, בינת שוורץ, אדוה גרינברג גלנטי וטל גרנות גולדשטיין | צילום: רון קדמי, הילה כדורי, ענבל מרמרי, יח"צ

טל גרנות גולדשטיין

המנכ"לית החדשה של הוט היא האישה הראשונה בתפקיד, ומי שתצטרך להוביל את החברה בתקופה בעייתית של תחרות גוברת בשוק התקשורת, נטישת לקוחות ותוצאות כספיות שליליות אשר מעיבות על יחסי מקבלי ההחלטות בארגון. גרנות גולדשטיין הצטרפה לאחרונה לשורה של מינויים שנעשו בצמרת החברה שבבעלות פטריק דרהי, האיש העשיר בישראל. המנכ"לית הצעירה ניהלה בעבר מערכי מכירה, שירות ותמיכה, והיתה אחראית בין השאר למיזוג החברות 012 ואינטרנט זהב. כעת היא תנצח על השינויים שעוברת הוט, בהם שיפור השירות, שדרוג התשתיות ורפורמות ארגוניות במדיניות החברה. הצלחתה בתפקיד תקבע, האם הוט תשמר את מעמדה כאחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל.

אדוה גרינברג גלנטי

כדוברת חברת חדשות 10 וחברת ההנהלה בארבע השנים האחרונות, אחראית גלנטי על כל המתרחש בערוץ – מליווי אישי של בכירים, כמו תמר איש שלום, ועד לאחרוני התחקירנים, כולם עוברים דרכה. בשנתיים וחצי האחרונות גלנטי שותפה לשינויים שעברו הארגון והמהדורה המרכזית בניהולו של המנכ"ל גולן יוכפז. היא גם דואגת לכך שתוכני המהדורה ותוכניות נוספות יעלו ללא הרף לסדר היום הציבורי. ב-2014 חדשות 10 הגיעה לשיא צפייה במהלך מבצע צוק איתן, והיא מהדורת החדשות השנייה הנצפית בארץ. בערוץ מעידים על גלנטי, כי היא אחת מהעובדות המסורות ביותר, וכי היא משלבת בין ההבנה החדשותית לעבודת יח"צ ושיווק. כאחת שתמיד מחפשת את האתגר הבא, סביר להניח שעוד נשמע עליה.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן