מפזרים לייקים בפייסבוק? כדאי שתחשבו על זה שוב

מכורים ללייקים? אולי כדאי שתתחילו לחשוב איך להיגמל. מבלי לשים לב אתם לוחצים בכל יום על לא מעט לייקים שעשויים להזיק לכם – במיוחד אם מדובר בפוסטים שנראים לכם מאוד חיוביים. אלה עשויים להיות מלכודות לייקים שמתפשטות בפייסבוק במהירות רבה וצוברות תאוצה.

הפוסטים האלה צוברים המוני לייקים ושיתופים וכך הופכים לנצפים יותר בפידים של משתמשים ומקבלים יותר ויותר תשומת לב. אלה נראים כמו סיפורים תמימים, אך ברגע שהפוסט הגיע לסף מסויים של חשיפה, הנוכלים שפרסמו אותו משנים את תוכנו לתוכן שאמור לאסוף אינפורמציה יקרת ערך על אנשים כמו מספר כרטיסי אשראי למשל או סיסמאות לאפליקציות פייסבוק שונות. המידע הזה הם יכולים לעשות שימוש רב כמו למכור אותו לגורמים שונים.


למה באמת משמש הלייק שלכם? | צילום: fotolia

הפוסטים האלה הם בדרך כלל סנטימנטליים מאוד כמו למשל בקשה לעזור לחלץ בעל חיים כלשהו או למצוא לו בית חם, או אפילו לחזק אדם שעבר ניתוח ושוכב כבר חודשים בבית וכו'. אלה גם יכולים להיות פוסטים שמבטיחים זכיות בכל מיני דברים כמו אייפון חדש אם רק תלחצו על לייק או תשתפו, (על אף שאלה מעט יותר מחשידים בדרך כלל). מלכודות מתוחכמות יותר משתמשות בשמן של חברות (מוכרות יותר או פחות) ומפיצות בשמן פוסטים על מבצעים מפתים "לרגל 94 שנים להיווסדה של החברה". כך "חברת תעופה" יכולה להציע חלוקה של 975 כרטיסי טיסה במחלקת עסקים בין המשתפים למשל (מקרה שקרה לאחרונה באוסטרליה).

אז בפעם הבא שאתם עומדים ללחוץ על לייק, כדאי שתיקחו שנייה כדי לחשוב על זה. יכול להיות שתמנעו מעצמכם ומחבריכם בפייסבוק הרבה מאוד צרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן