מפייסבוק ועד אינסטגרם: אלו הן 10 האפליקציות הפופולאריות בעולם

את דירוג האפליקציות הישראליות שלנו אתם בוודאי מכירים, אבל דו״ח חדש מציג תמונה רחבה יותר של מצב האפליקציות ברחבי העולם. הדירוג שבוצע על ידי גוף המחקר Sensor Tower מציג את 10 האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם מבחינת הורדות ומבחינת הכנסות נטו ב-Google Play ו-App Store (הנתונים מתייחסים לרבעון האחרון של שנת 2016 ולשנת 2016 כולה).

אל תמהרו להספיד את האפליקציות. מבחינת רווחים, ברבעון האחרון של שנת 2016 ההכנסות נטו מכל האפליקציות הן ב-App Store והן ב-Google Play גדלו ב-67% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2015 לסכום כולל של 8.7 מיליארד דולר (בהשוואה ל-5.2 מיליארד דולר). כפי שניתן לראות בטבלה מטה מדובר בעלייה של 60% באפליקציות iOS ושל 82% באנדרואיד. סה״כ הורדו ברבעון האחרון של שנת 2016 משהו כמו 19.2 מיליארד אפליקציות ו-80 מיליארד לאורך השנה כולה.

פייסבוק שומרת על כבודה, ספוטיפיי מפתיעה | צילום: fotolia

הדירוג הנוכחי הוציא מהמשוואה את המשחקים השונים הזמינים בחנויות האפליקציות והוא בודק את כל שאר היישומים, שחלקם לעיתים נדחקים הצידה בדירוגים השונים. האפליקציה הפופולארית ביותר בשתי חנויות האפליקציות היא באופן לא מאוד מפתיע פייסבוק, אחריה המסנג׳ר של פייסבוק, במקום השלישי אפליקציה נוספת מתוצרתה של פייסבוק – וואטסאפ והרצף ממשיך עם אינסטגרם במקום הרביעי. העניינים קצת מתרעננים עם סנאפצ׳ט במקום החמישי, אחריה הדפדפן מתוצרתה של עליבאבא UC Browser ובמקום השביעי Clean Master. סוגרות את הרשימה יוטיוב, אובר ואפליקצית הוידאו צ׳אט IMO.

כאשר בוחנים את האפליקציות הפופולאריות באנדרואיד ו-iOS בנפרד ניתן לראות כי השלישייה הפותחת זהה, עם הבדלים מינוריים בדירוג.

אבל עכשיו בואו נדבר ׳ביזנס׳; האפליקציה שאיננה משחק הרווחית ביותר בעולם היא Spotify, אחריה אפליקצית השיחות והמסרים Line ובמקום השלישי נטפליקס. פרט מעניין הוא שטינדר עקפה ברווחיות את פנדורה, HBO ו-Hulu (אם בוחנים את הרווחיות של האפליקציות פר מערכת הפעלה ניתן לראות כי טינדר היא האפליקציה השנייה הכי רווחית באנדרואיד אחרי Line).

כאמור הדו״ח עצמו מתייחס גם לנתונים ספציפיים יותר הנוגעים לרבעון האחרון של שנת 2016, אך אנחנו החלטנו לבחון את התמונה הכוללת יותר לאורך השנה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

האם פטנט חדש חושף את הסמארטפון המהפכני של מיקרוסופט?

עריכת סטטוסים בפייסבוק לא תובלט החל מהיום

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן