מצטרפים למערכה: גם הסטארטאפים מתגייסים למען הדרום

ככל שהלחימה בעזרה נמשכת ובאופק לא נראים סימנים של רגיעה, נראה שיותר אנשים מעוניינים לתרום את חלקם ולסייע לתושבים בדרום, שסובלים מאיום הרקטות, מתח, חרדה וגם, לא פחות חשוב, פגיעה כלכלית קשה. פגיעה זו נובעת לרוב מכיוון שתושבי הדרום נאלצים להיות מרותקים לביתם ואינם יכולים לרכוש מוצרים, שירותים או לצאת לבלות; בערים דוגמת אשדוד או אשקלון, סובלים בעלי עסקים בתחום התיירות מאובדן הכנסה עקב ביטולים הן של תיירים ישראליים והן מהעולם. כמובן שמשפחות נזקקות, שגם בימי רגיעה נמצאות במצב לא פשוט, סובלות עוד יותר. אתר חדש מנסה לעזור לאוכלוסיה בדרום בדרך ייחודית, שתעזור גם לבעלי העסקים וגם למשפחות הנזקקות – והכל במספר קליקים – ומכל מקום בעולם.

תרומה כפולה

אתר isupportisrael הוקם כיוזמה של אנשי ה-Elevator יחד עם 2 סטארטאפים: Elevation Academy ו-Zoliro. יחד הם חברו לארגון "לתת", שבימי שגרה מסייע לאוכלוסיות במצוקה בכל הארץ, ועתה מנסה לתת מענה למצוקות הכלכליות, אליהן חשופים תושבי הדרום.

האתר שנבנה מאפשר לכל משתמש לבחור חבילת מוצרי יסוד, שתישלח לאוכלוסיה נזקקת המתגוררת באיזור הדרום, כשכל המצרכים בחבילה יירכשו מבעלי עסק באיזור הדרום. כך יכולים המשתמשים להעניק תרומה כפולה – גם לאזרחים הנזקקים הגרים בטווח הטילים, וגם לבתי העסק שעומדים בפני סכנה של קריסה כלכלית.

האתר מיועד הן לתושבי ישראל והן לגולשים מכל העולם וזמין בארבע שפות: עברית, אנגלית, צרפתית וגרמנית. לאחר שהמשתמש נכנס לאתר, עליו לבחור את גודל החבילה הרצוייה: חבילה המיועדת ליחידים או לזוגות, בעלות של 12 דולר (כ-42 ש"ח), חבילה המיועדת למשפחות קטנות ועלותה 24 דולר (כ-84 ש"ח) או חבילה המיועדת למשפחות גדולות שעלותה 45 דולר (כ-160 ש"ח). לחילופין, ניתן להכניס כל סכום של תרומה בדולרים. לאחר בחירת החבילה, מופיעה מפה של איזור הדרום, והתורם יכול לבחור היכן ייקנו המוצרים ויחולקו. בין השאר מופיעות ערים כמו שדרות, אשדוד, אשקלון, באר שבע ואופקים, אם כי קיימת גם אופציה פשוט להשאיר את ההחלטה בידי ארגון "לתת", שירכוש את המוצרים ויחלקם היכן שצריך.


תוך 24 שעות בלבד, נרכשו במסגרת האתר כ-500 חבילות מזון בשווי של מעל ל-13,000 דולר, שנתרמו על ידי יותר מ-300 תורמים מממספר רב של מדינות ביניהן ישראל, ארצות הברית, גרמניה, אנגליה, דרום אפריקה, אוסטרליה, שבדיה ואפילו סינגפור. אורי גלזר, שותף ב-Elevator, מסר לגיקטיים כי ״המטרה של היזמים היא לאסוף עד סוף השבוע כ-50 אלף דולר, שיסייעו ל-200 עסקים קטנים בדרום ול-1,500 משפחות נזקקות״.

אין ספק שמעבר לתרומה הכספית, מדובר בתרומה מוראלית, שתחמם את הלב הן בצד של מקבלי החבילות והן בצד של בעלי העסקים. היוזמה גם מוכיחה שוב, שלמרות האופי הגלובאלי, וההצלחות הבינלאומיות והעיניים שמכוונות לוואלי, גם סצנת הון הסיכון וגם הסטארטאפים מחוברים היטב להווייה הישראלית.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

שים לי את זה בצד: פייסבוק מאפשרת שמירת סטטוסים לקריאה מאוחרת

Supersonic הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן