מצמצמת מימדים: 3 שנים לאחר המיזוג עם אובג'ט, Stratasys תפטר עשרות עובדים בארץ

תחום הדפסות התלת מימד נחשב במהלך השנים האחרונות לאחד התחומים החמים והמבטיחים ביותר בשוק הטכנולוגיה ברחבי העולם כולו. עם הצלחתם של דגמי הפיילוט הראשונים והדיווחים המדהימים על מגוון רחב של מוצרים, אשר מודפסים באופן עצמאי באמצעות המדפסות המתקדמות – הציפייה בשוק הייתה כי הפיתוח החדשני והמסקרן יהפוך ללהיט עולמי ויופץ במהרה בקרב מיליוני לקוחות פרטיים ברחבי העולם. אך למרות התקדמות הטכנולוגיה והדיבורים הבלתי פוסקים על המהפכה שתביא איתה לחיינו – תחום ההדפסה התלת מימדית עדיין לא הצליח לפרוץ לשוק הפרטי, כפי שניבו רבים.

האנליסטים המובילים בעולם אמנם לא אומרים עדיין נואש, ורבים מהם מעריכים כי השוק המדובר ישוב לצמוח כבר בעתיד הקרוב, אך לפחות בינתיים – החברות המובילות סופגות הפסדים על גבי הפסדים, כששוק הלקוחות הפרטיים עדיין אינו מקבל את המוצרים ולא משקיע את כספו בעבור היכולת להדפיס דמויות פלסטיק קטנות באופן עצמאי.

כבר לא כל כך מלהיבה. קסדה שהודפסה בטכנולוגיית תלת מימד| צילום: מתוך אתר החברה

כעת, המשבר בשוק ההדפסה התלת מימדיות מורגש גם בישראל – כשחברת הענק האמריקאית Stratsys, מחלוצות התחום ברחבי העולם, נאלצת לפטר עשרות עובדים במשרדי החברה בארץ – כך נודע למגזין פורבס ישראל. כזכור, רק בשנת 2012 התמזגה החברה האמריקאית עם החברה הישראלית אובג'ט, ומאז מחזיקה החברה משרדי פיתוח הממוקמים בפארק המדע ברחובות, בהם פועלים עשרות רבות של עובדים, כמו גם מפעל שנחנך בשנה שעברה בקרית גת ובו מועסקים מעל 100 עובדים.

שוויה של החברה זינק במהלך השנים האחרונות יד ביד עם עלייתו של התחום, ואף הגיעה לשיא אדיר של 6.4 מיליארד דולר במהלך שנת 2013. אך מאז התהפכה המגמה – ומניות החברה החלו לצנוח במהירות ולאבד מערכן. במהלך השנה החולפת בלבד צנח ערכה של החברה בלא פחות מ-55%, מהם 40% במהלך 3 החודשים האחרונים בלבד.

כעת, כאמור, מגיע גם שלב הקיצוצים הכואב, כשהחברה מתכוונת לפטר עשרות מעובדיה בישראל. היקף הפיטורים המדויק עדיין לא ברור, אך מדובר במהלך רחב היקף אשר יפגע, כאמור, ברבים מעובדי החברה בארץ. בהנהלת החברה סירבו להגיב על המידע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן