מצנזרת את הרשת: סעודיה תחסום את אפליקציית וואטסאפ

ממשלת ערב הסעודית מתכננת לחסום את השימוש באפליקציית וואטסאפ בתוך מספר שבועות, כך מדווח אחד העיתונים במדינה. על פי הדיווח, אם לא תעמוד האפליקציה בתנאי הרגולציה במדינה, יאסר השימוש בה בשטח ערב הסעודית.

החודש כבר הודיעה ערב הסעודית על כך השימוש באפליקציית וייבר הישראלית אינה חוקית בשטחה והזהירה כי מי שיתפס יטופל בהתאם לחוק במדינה. למעשה, לאחרונה פועלת נציבות הטכנולוגיה והמידע בערב הסעודית לחסימת אפליקציות מבוססות אינטרנט בינלאומיות, זאת משום שלממשלה קשה לפקח עליהן.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן
 
לדברי ראש הנציבות עבדאללה אל דראב, "לאחרונה נעשו מספר ניסיונות לשכנע חברות כמו וואטסאפ ודומיה לפעול בהתאם לכללי הרגולציה בערב הסעודית, אך אף אחד מהם לא צלח". אל דראב מסביר כי בין התוכנות הנוספות על הכוונת של הנציבות היא סקייפ המאפשרת שיחות וידיאו בחינם דרך האינטרנט. על פי אל דראב, חסימתה של וואטסאפ תתבצע לפני תחילת חודש הרמדאן ב-9 ביולי. 


צילום: רויטרס

בחודש מרץ האחרון הודיע הנציבות כי אפליקציות התקשורת המבוססות אינטרנט כגון וואטסאפ ווייבר עוברות על החוק הסעודי, אולם סירבה לפרט כיצד. אז דיווחו כלי התקשורת במדינה כי המפעילות הסלולריות הגדולות בערב הסעודית קיבלו מהממשלה הוראה לבדוק האם ובאיזו מידה הם מצליחים לפקח על האפליקציות המדוברות. 

בשנים האחרונות גדל שיעור השימוש במכשירי מובייל בערב הסעודית. בסוף 2012 זינק השימוש בסמארטפונים במדינה ב-188%. כיום מספר המשתמשים באינטרנט בערב הסעודית עומד על 15.8 מיליון. עקב ריבוי המשתמשים מתקשה המדינה לפקח על התכנים אליהם נחשפים אזרחי המדינה והאזרחים הזרים הנמצאים בה. 

בערב הסעודית נמצאים כ-9 מיליון אזרחים זרים, חלקם הגדול עובדים בשליחות ממדינות אחרות. אנליסטים מעריכים כי ההגבלה על השימוש באינטרנט ובמכשירי הסמארטפונים עלולה להקשות על האזרחים הזרים לבצע את עבודתם ואף לקצר את שהותם בערב הסעודית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן