מצעד האפליקציות החמות: האם המעמד של וויז בסכנה?

מדי שבוע אנו מביאים לכם את רשימת האפליקציות הפופולריות ביותר לאייפון ולאנדרויד. והפעם – שינויים גדולים ברשימות, ולא מעט מצטרפות חדשות.

עשר האפליקציות המובילות ל iPhone (חינם)

1. M8
2. לוגוטסט
3. LAZORS
4. TAMAGO
5. NETBUS
6. Cal4u
7. A bike race of ninja temple
8. 100 doors 2013
9. Youtube
10. Templerun 2

השבוע ניתן להבחין במספר אפליקציות חדשות שנכנסו לעשירייה הפותחת באפסטור לצד כאלו שנשארו ואף חזרו משבועות קודמים. את הבכורה משבוע שעבר הפסידה TAMAGO לאפליקציית הניווט החדשה והמדוברת M8. אפליקציה זו כיכבה לאחרונה בתקשורת כיורשת של ווייז בתחום הניווט.

מצד אחד זה באמת לא פשוט ליטול את הבכורה וההישגים מווייז, שהיא בין היתר האפליקציה המומלצת של אפל לתחום הניווט ובכלל אחת מאפליקציות הניווט המצליחות בעולם. מצד שני אפליקציית M8 מציגה שכבת מידע נוספת על שכבת המפות שמאפשר לקבל לא מעט מידע על המתרחש באזור בו נמצא המשתמש לרבות מצלמות תנועה, מסעדות, קופונים, דילים, בילויים, בילויים עם הילדים, מקומות חניה פנויים ועוד.

אין ספק שהאפליקציה מוסיפה פן חווייתי חשוב, אך מה שיקבע בסופו של דבר את מידת ההצלחה של האפליקציה לאורך זמן זה קודם כל יכולות הניווט של האפליקציה וייעול הנסיעה של הנהג, זה כמובן העוגן לאפליקציית ניווט. גם העדכניות והרלוונטיות של שכבת המידע הנוספת תשחק תפקיד מרכזי בהצלחתה.

למקום השני נכנסה אפליקציית לוגוטסט. זו אפליקציה נוספת המבוססת על טריוויה ויזואלית בה צריך המשתמש לזהות את הלוגו או האייקון המופיע על המסך מולו. זו אפליקציה חדשה באפסטור שנראית לא רע ביחס לאפליקציות בעלות קונספט דומה שהיו בעשירייה זו בעבר.

הרעיון הוא פשוט – המשתמש צריך לרשום את השם של החברה לפי הלוגו שהוא רואה מולו. האפליקציה כוללת מאות סמלים ובזכות עיצוב צבעוני אך פשוט היא מאפשרת חוויית משחק נעימה ומוצלחת. מעניין אגב לראות שבשבוע שעבר הייתה אפליקציית logoquiz במקום החמישי וזו גרסה מאוד דומה לאפליקצית לוגוטסט רק באנגלית.

האפליקצייה השלישית החדשה שנכנסה לרשימה היא אפליקציית lazors נכנסה למקום השלישי. זו אפליקציה מתחום המשחקים, מעולם התוכן השייך למשחקי האתגרים הלוגיים. המשחק מכיל קרן לייזר שאותה, באמצעות מראות, צריך לכוון באופן כזה שתעבור דרך נקודות מסוימות שמופיעות במשחק. העיצוב, כמו הרעיון עצמו, הוא בסך הכול פשוט וברור אך האתגר החשיבתי שביישומו הופך את המשחק למהנה מאוד.

במקום הרביעי נמצאת אפליקציית TAMAGO, שהגיע לשם מהמקום הראשון בשבוע שעבר, ולמקום החמישי הגיע אפליקציית NETBUS שעלתה לשם מהמקום התשיעי בשבוע שעבר ואחראית על זמני הגעה של תחבורה ציבורית עליה.

למקום השישי נכנסה אפליקציית cal4u של חברת ויזה כאל. חברות ענק שמספקות שירותים פיננסיים למאות אלפי, ולעיתים אף מיליוני לקוחות, אך מתבקש הוא שתהייה אפליקציה, בדומה לאתר האינטרנט, שמאפשרת גישה אישית ומאובטחת, של כל לקוח לחשבון שלו.

מקומות 8-10 לא מחדשים הרבה כאשר במקום השמיני נמצאת אפליקציית 100 doors אותה סקרנו כבר בשבוע שעבר כאשר כיכבה במקום השני וזו כמובן עדות לנסיגתה בדירוג. 

עשר האפליקציות המובילות ל-iPhone בתשלום (המחיר בשקלים)

1. Whatsapp – 3.9 
2. מצב נהיגה – 7.9
3. POU – 7.9
4. מקלדת סמיילים – 3.9
5. FIFA 13 – 7.9
6. Vector for iphone – 3.9
7. The amazing spider man – 3.9
8. Unlimtone – 7.9
9. המשמרות שלי – 3.9
10. Haze – 3.9

Whatsapp נמצאת גם השבוע, כמו בכל השבועות האחרונים, עדיין במקום הראשון. ובכל זאת צריך לזכור שגם אפליקציית המסרים המצליחה בעולם, עם מאות מיליונים של משתמשים ומיליארדים של שיחות והודעות, עדיין צריכה לייצר לעצמה ערוצי הכנסה וההורדה בתשלום באפסטור היא ההכנסה העיקרית שלה.

גם המקומות השני והשלישי שמרו על יציבות, מקלדת סמיילים המצליחה והמוצלחת טיפסה למקום הרביעי מהמקום השישי בשבוע שעבר. למקום החמישי נכנס המשחק 13 FIFA מבית היוצר של אחד מספקי המשחקים הגדול ביותר באפסוטר – electoric arts. האפליקציה ברמה מאוד גבוה, כיאה לספק בסדר גודל זה ומהווה הפעם את בחירת עורכי האפסטור של אפל. 

למקום השביעי נכנסה השבוע אפליקציית the amazing spiderman – האפליקציה הרשמית של הסרט האחרון שיצא בסדרת סרטי ספיידרמן. מדובר בתופעה מעניינת  – אם בעבר היה הקהל יוצא מסרט של גיבור על ומיד קונה בובה או פוסטר של אותה הדמות הנערצת, היום הרגלי הצריכה השתנו בעקבות חנויות האפליקציות ואנו עדים ליותר ויותר סרטים שמוצר נלווה שלהן הוא אפליקציה. הסרט הרביעי בסדרת סרטי משימה בלתי אפשרית "ghost protocol" הוא דוגמה מצוינת לכך והאפליקציה הרשמית של הסרט, action movie fx, הינה אחת מהאפליקציות היותר מצליחות באפסטור בשנים האחרונות.

במקומות 8 ו-9 נמצאות אפליקציות unlimtoe והמשמרות שלנו, אותן סקרנו מספר פעמים בשבועות האחרונים. את העשיריה סוגרת אפליקציית Haze אשר נותנת למשתמש חיווי אודות מזג האוויר באזורו. להבדיל מאפליקציות מזג אוויר אחרות, ייחודה של אפליקציה זו הוא בעיקר באופן בו היא מציגה את המידע למשתמש באמצעות גרפיקה נעימה וייחודית, מה שיותר חוויית משתמש ברמה מאוד גבוהה.

עשר האפליקציות המובילות ל Google play (חינם)

1. TAMAGO
2. WhatsApp Messenger
3. Facebook
4. Templerun2
5. Waze social GPS traffic & gas
6. POU
7. Viber : Free Calls & Messages
8. Skype – free IM & video calls
9. Tiny Flashlight + LED
10. Subway Surfers

Templerun2 איבדה את המקום הראשון לתופעה המעניינת – TAMAGO, שממשיכה ליהנות מקצב הורדות מסחרר. כמו שסקרנו שבוע שעבר, אפליקציית TAMAGO היא אכן סוג של תופעת טבע שכן היא לא מציעה שום דבר מעבר למשימה של מיליון הקשות על ביצה עד שיהיה ניתן לגלות מה יבקע ממנה, אם בכלל' ועדיין ישנו צונאמי של הורדות לאפליקציה זו.

עשר האפליקציות המובילות ל Google play (בתשלום)


1. Titanium Backup PRO Key ? root
2. SwiftKey 3 Keyboard
3. Poweramp Full Version Unlocker
4. Nova Launcher Prime
5. OfficeSuite Pro 6
6. TuneIn Radio Pro
7. Beautiful Widgets
8. Camera ZOOM FX
9. Sound hound 78
10. Smart tools

רק אפליקציה אחת התחלפה השבוע בעשיריה הפותחת של גוגל פליי בתשלום, root explorer יצאה ובמקומה נכנסה למקום העשירי Smart tools – אוסף של שימושונים ומחשבונים לרבות כלי נחמד המאפשר לחשב גובה של אובייקט מסוים והמרחק ממנו. בנוסף ניתן למצוא שם מד שמע אשר נותן חיווי מיידי על עוצמות קול שונות, מגלה מתכות, סרגל, מד זווית, מצפן ועוד.

אם נערוך גם כאן השוואה לעשירייה הפותחת של החנות בארה"ב נוכל לשים לב שמצד אחד ה-smart tools, כלל לא נמצאת בעשיריה הפותחת בארה"ב אך מצד שני רוב האפליקציות האחרות כן מופיעות. מה שמעיד שישנה קורלציה כמעט מלאה בין הטרנדים שבחנויות.

(המידע נכון ל 21/2 שעה 8:00)
לתגובות ורעיונות: [email protected]

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן