מצרים מגבילה: אסור יותר לשאת סכום של מעל ל-10,000 דולר

מצרים אוסרת לשאת בתחומה סכום של יותר מ-10,000 דולר במטבע חוץ. הפקידים במדינה מודאגים בשל הלחץ על המטבע המקומי ועומס המצרים אשר מושכים את חסכונותיהם מהבנקים.

הסערה הפוליטית בחודש האחרון, העלתה חששות בקרב האזרחים והמשקיעים כי הממשלה – שדחתה את השיחות עם קרן המטבע לינואר – תאבד כבר אולי עד אז את השליטה על מצבה הכספי הרעוע.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבנק המרכזי של מצרים השתמש כבר ביותר מ-20 מיליארד דולר מיתרות מטבע החוץ של המדינה כדי לתמוך במטבע המקומי, מאז ההתקוממות העממית שהפילה חוסני מובארק, בתחילת 2011. כעת נשארו לו רק 15 מיליארד דולר, אשר צפויים להספיק לכשלושה חודשים של כיסוי.

המהפכה הרחיקה תיירים ומשקיעים זרים כאחד, הקפיאה את הצמיחה, הגדילה את הגירעון בתקציב המדינה והרעה את מאזן התשלומים. ביום שני אף הורידה סוכנות S&P את דירוג האשראי לטווח הארוך של המדינה.

צילום: IngImages A.S.A.P

דובר מוסד הנשיאות, יאסר עלי, אישר היום את ההגבלה החדשה, הכוללת כאמור דולרים או סכום שווה ערך במטבע חוץ אחר. ההחלטה אוסרת גם על שליחת מזומנים בדואר, על הכנסת מטבע זר בסכום של יותר מ-10,000 דולר לתחומי המדינה, וכאמור על החזקת סכום שכזה. "כל העברת כספים בסכום של מעל 10,000 דולר חייבת להתבצע באופן אלקטרוני", הוסיף עלי.

בעבר, היו התיירים נדרשים פשוט להצהיר בפני הרשויות על נשיאת סכומים בסכום של מעל 10,000 בדרכם פנימה או החוצה. 

מאז ההתקוממות הגביל הבנק המרכזי המצרי גם העברות אשר תצטברנה לסך של יותר מ-100 אלף דולר אל מחוץ לתחומי המדינה, אלא אם כן ניתן יהיה להוכיח צורך דחוף בכך. מצרים עשירים רבים כבר הגיעו למגבלה ולא יוכלו לשלוח יותר כספים בחו"ל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן