מצרים מכחישה: ישראל לא פעלה בשטחנו; גבולותינו – קו אדום

מצרים דוחה את הדיווחים לפיהם כלי טיס של חיל האוויר תקף היום (ו') חוליית מחבלים בסיני, וטוענת כי מטוסים ישראלים לא ביצעו כל מתקפה בשטחה האווירי.

עם זאת, מספר גורמים ביטחוניים מצריים צוטטו בתקשורת הזרה, ואמרו כי מל"ט ישראלי פעל בחצי האי, באזור רפיח המצרית, וחיסל מספר פעילי ג'יהאד. אותם גורמים טענו כי מדובר בפעולה ישראלית ראשונה בשטחי מצרים מאז חתימת הסכם השלום בין המדינות.

– דיווח: סגירת נמל התעופה באילת – בגלל איומי טרור

דובר הצבא המצרי, הקולונל אחמד עלי, הכחיש את הדיווחים. "גבולות מצרים הם קו אדום", אמר. עוד מסר עלי, כי כוחותיו מכסים את האזור כדי למצוא את המקור לפיצוצים. עדי ראייה סיפרו כי ראו מסוקים מצריים חגים בשמי סיני לאחר הישמע ההפצצות.

כוחות צבא מצרי בסיני. קו אדום | צילום ארכיון: רויטרס

חמישה גורמים ביטחוניים שונים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המתקפה בוצעה על ידי כלי טיס ישראלי. עם זאת, צבא מצרים הכחיש באופן רשמי את הדיווחים ודובר צה"ל סירב להגיב על האירוע.

יש לציין כי מצרים וישראל שיתפו פעולה בעבר בסיכול איומי טרור מצד גורמים איסלאמיים בסיני, והפעילות הנוכחית אינה צפויה לעורר תקרית דיפלומטית.

צבא מצרים מסר כי שני פיצוצים, שאירעו במרחק של שלושה קילומטרים אחד מהשני, זוהו ליד העיר רפיח בשעות אחר הצהריים. דובר הצבא ציין כי חיילים וצוותים מיוחדים נשלחו לאזור. גורמים ביטחוניים בסיני אמרו לרויטרס כי כלי טיס ישראלי תקף את חוליית הג'יהאד והרג ארבעה מאנשיה, לאחר שהתברר כי בכוונתם לשגר טילים לעבר ישראל.

"זה לא נכון, בשום צורה ואופן, שהיו מתקפות ישראליות בתוך טריטוריה מצרית. גבולות מצרים הם קו אדום", דחה דובר הצבא את הדברים. "כמו כן, הטענה כי ישנו שיתוף פעולה בין הצד המצרי לישראלי היא חסרת כל תוקף". 

מצרים העבירה מידע?

בשעות אחר הצהריים דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי חיל האוויר הפציץ יעדי טרור בסיני והרג מספר פעילי טרור. עוד דווח כי מעוצמת הפיצוץ, נפגע גם משגר הטילים שאמור היה לשמש את המחבלים.

תושבים בסיני דיווחו על פיצוץ עז שנשמע אחר הצהריים סמוך לרפיח, ליד מעבר כרם שלום. הגורמים הרשמיים שצוטטו, אמרו כי המתקפה הישראלית בוצעה בשיתוף פעולה עם הרשויות במצרים.

על פי הדיווח, פעילי הג'יהאד התכוונו לשגר טילי כתף לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים, כי אינם מתייחסים לפרסומים זרים.

מוקדם יותר היום אמר גורם צבאי מצרי רם דרג ל"מען", כי ישראל סגרה אמש את שדה התעופה באילת ונקטה בצעדי בטיחות נוספים, בעקבות התראות ומידע מודיעיני שמסרה מצרים על איומים מצד גורמי טרור בסיני.

על פי ההתראות המצריות, תאי טרור סלפים בחצי האי עמדו לתקוף במהלך עיד אל-פיטר מטרות ישראליות באמצעות שיגור טילים לטווח של עד 70 קילומטרים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן