מרכז דיגיטלי חדש על שם ליאון צ'רני נפתח בבית התפוצות

ידידי בית התפוצות באמריקה ארחו בשבוע שעבר בניו יורק את אירוע הגאלה השנתי של בית התפוצות לציון פתיחת האגף החדש של מוזיאון העם היהודי והקמתו של מרכז ליאון צ׳רני בבית התפוצות, בתרומת קרן צ'רני.

האירוע הוקדש לחייו, לפועלו ולמורשתו של ליאון צ'רני ז"ל שנפטר בחודש מרץ 2016 ולתרומה בסך מיליון דולר של הקרן הנושאת את שמו למען הקמתו של מרכז דיגיטלי חדש בבית התפוצות. המרכז יכלול את אוסף הכתבות, המאמרים, הפרסומים, מורשתו המוסיקלית וכן תכניות טלוויזיה, סרטים, ספרים והקלטות.

צ'רני היה איש עסקים ופילנתרופ יהודי אמריקאי ששימש בין היתר כיועצו הפוליטי של שר הביטחון עזר וייצמן והנשיא האמריקאי ג'ימי קרטר בתקופה בה נחתם הסכם השלום עם מצרים ב-1979. צ'רני היה מעורב רבות בתהליך הסמוי שקדם לטקסים הרשמיים של חתימת ההסכם.

סטיבן פורבס ואירנה נבזלין, יו"ר דירקטוריון בית התפוצות | יח"צ

בין האורחים באירוע הייתה אלמנתו של צ'רני, צילי, שגם קיבלה במעמד זה את תואר "יקירת בית התפוצות". צ'רני, מעצבת תלבושות תיאטרון ומפיקה, פעילה בתחומים של זכויות אדם וקידום השלום במזה"ת. הסנטור ג'וזף ליברמן, יו"ר כבוד של חבר הנאמנים של בית התפוצות, וסטיב פורבס, יו״ר והעורך הראשי של פורבס וידידו הקרוב של צ'רני. בדברים שנשא בפני האורחים דיבר פורבס על פועלו ותרומתו של צ'רני לחברה ולשלום במזה"ת וגם על אהבתו הגדולה לישראל והחיבור שלו למורשת ולתרבות של העם היהודי, ערכים אותם מוביל בית התפוצות.

"הסיפור והניסיון של האנשים שחיים לצד אנשים אחרים לאורך אלפי שנים, תורמים בצורה משמעותית לעולם בכל תחום, זה מקסים ועוצמתי במשמעותו הגלובלית. אני שמח לקחת חלק, כיו"ר האירוע הזה, ביוזמה המעוררת השראה הזאת", אמר פורבס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן