מרקל: "גרמניה תעמוד תמיד לצד ישראל בענייני ביטחון"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ניסתה לשדר הלילה לישראל מסרים מרגיעים לגבי תמיכתה בה 3 ימים אחרי שברלין איכזבה את הממשל הישראלי כשנמנעה בהצבעה באו"ם לגבי קבלתה של לסטין כמדינה משקיפה באו"ם.

גרמניה, שתארח את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכמה משריו בשבוע הבא, נמנעה ביום חמישי בהצבעה שהתקיימה בעצרת הכללית של האו"ם, אשר סיפקה הכרה דה פקטו במדינה פלסטינית ריבונית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ממשלתו של נתניהו קיוותה שברלין תצטרף לארצות הברית ולקומץ מדינות אחרות בהתנגדות להחלטה. גרמניה, רדוה על ידי זכרונות מהמשטר הנאצי והשואה, נוטה להיות בת ברית חשובה של ישראל בזירה הדיפלומטית.

"גרמניה תעמוד תמיד לצד ישראל בענייני ביטחון", אמרה מרקל בפודקאסט השבועי שלה, והזכירה את הגיבוי הפומבי שלה לישראל במהלך העימות האחרון שלה עם חמאס. "לישראל יש לא רק זכות, אלא החובה להגן על אזרחיה", המשיכה.

קנצלרית גרמניה מרקל | צילום: רויטרס

"מצד אחד אנו רואים את הרצון המוצדק של הפלסטינים למדינה משלהם, אבל מצד שני אנחנו מכירים באחריותנו המיוחדת לישראל, ובקידום התהליך לשלום יציב באזור", הוסיף שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה.

מתוך מדינות אירופה רק צ'כיה הצביעה נגד ההחלטה להכיר בלסטין כמדינה משקיפה, בעוד שמדינות רבות, כולל צרפת, גיבו אותה. נתניהו הודיע כי שוחח בטלפון עם עמיתו הצ'כי וכי בדרכו לגרמניה, יבקר גם בפראג כדי "להודות לו באופן אישי על עמידתו על האמת ועל השלום".

מרקל חזרה על תמיכתה של ברלין בפתרון שתי המדינות וקראה לחידוש מהיר של שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

נתניהו ושריו יקיימו עם עמיתיהם הגרמנים בברלין התייעצויות לאורך יום חמישי. השיחות אמורות לכסות נושאים כלכליים כמו קשרי מסחר, שיתופי פעולה בתחומי המדע והחינוך וכן בעיות ביטחוניות אזוריות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן