משטרת ישראל: בקרוב יוצבו מצלמות מהירות ב-4 צמתים בת"א

האפקטיביות של מצלמות המהירות ניכרת בשטח, כך מדווחת משטרת ישראל. במסגרת דיון בנושא הפעלת מצלמות האכיפה החדשות בכבישים ברחבי הארץ בוועדת הכלכלה אמר ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין כי "סקר שנעשה החודש העלה כי הציבור מדווח על הפחתה של 10% במהירות וכי גם הנתונים בשטח מעידים על כך. ביחס לאותה תקופה בשנה הקודמת ישנה ירידה של 61 הרוגים ו-3,000 פצועים". בתוך כך הודיעה המשטרה כי המשטרה מכניסה את המצלמות גם לערים ובקרוב יוצבו 4 מצלמות בצמתים מרכזיים בת"א.

על פי הנתונים שהציגה המשטרה במהלך הדיון, במסגרת הפרויקט הותקנו עד כה 43 עמדות הפעלה בניהן מנוידות 22 מצלמות, כאשר 5 מתוכן בקטעי כביש ו-17 בצמתים. מתחילת הפעלת המערך, ב-1 במרץ השנה ועד ל-11 ביולי השנה הופקו 17,425 דוחות, מתוכם 1,361 דוחות על חציית צומת באור אדום ו-16,066 דוחות על נהיגה במהירות מופרזת. 8,416 מתוך דוחות המהירות הופקו בקטעי כביש והיתר, 7,650 דוחות, הופקו במצלמות שהוצבו בצמתים. לפי נתוני המשטרה, מאז תחילת השנה נאכפו 307.347 עבירות תנועה, כאשר רק 6% מתוכן היו עבירות מהירות שנאכפו באמצעות מצלמות נייחות.

מצלמת מהירות | צילום: ingimage/ASAP

לדברי שטיין, הפעלת המצלמות בכבישים המהירות מאפשרת להפעיל יותר שוטרים וניידות בכבישים הבין עירוניים וגם בכפרים בצפון בפרט ובתוך הערים בכלל. הוא הוסיף כי המשטרה מכניסה את מצלמות האכיפה גם לערים, ואמר כי בקרוב יותקנו 4 מצלמות בצמתים מרכזיים בתל אביב.

עוד ציין שטיין כי הרעיון המבצעי הוא להגיע ל-60 מצלמות פעילות שינוידו בין 180 עמודים. עם זאת התברר כי ישנם עיכובים בקצב ההתקנה, בחלק מהמקרים בגלל בעיות מול חברת החשמל באספקת מתח למצלמות ובמקרים אחרים בשל הצורך בקבלת אישור הדומה לאישור אכלוס דירה לכל עמוד. "התוכנית הייתה להשלים את הפריסה עד סוף השנה, אך אני מסופק שנעמוד ביעד", אמר ניצב שטיין. באשר לשאלה האם מהירות היא גורם משמעותי על תאונות אמר ניצב שטיין כי מחקרים באירופה מראים כי הגורמים העיקריים למוות בכבישים הם אלכוהול, אי חגירה של חגורת בטיחות ומהירות. 

מנגד, טען נציג לשכת עורכי הדין, שי גלעד כי לדבריו הגורם העיקרי הוא חציית צומת ברמזור אדום. הוא דרש להחמיר את הענישה על העבירה ולהפוך אותה מקנס של 1,000 לעבירה של הזמנה לדין. ח"כ עמאר ציין כי במערך החדש ניתנו כ-1,300 דוחות על רמזור אדום לעומת כ-16,000 דוחות מהירות.שטיין דחה את הטענות הללו ואמר: "מצלמות הרמזור מפיקות דוחות על נסיעה במהירות של 70 קמ"ש, אך אמר כי "צריך להוריד את המהירות בחציית צמתים".

המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שי סופר, ציין כי כל ירידה של 10 קמ"ש במהירות מובילה לירידה של כ-33% בתמותה מתאונות. הוא הוסיף כי הרשות, בשיתוף עם המשטרה, נכנסה למהלך של הרחבת השימוש בטכנולוגיות אכיפה, באמצעות שימוש במצלמות בניידות המשטרה, במסוקים ובבלוני תצפית. לדבריו, האמצעים הללו נועדו לאכוף עבירות של בריונות כביש, כמו חציית פס לבן, עקיפה מסוכנת, נסיעה בשולים ועוד.

ח"כ עמאר סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא פריסת המצלמות, ודורשת מהמשרד לביטחון פנים ומהמשטרה להעביר לה את כל החומר הנדרש על מנת לסייע בקידום השלמת הצבת המצלמות עד סוף השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן