משלמים יותר: תעריף החשמל עלה הלילה ב-6.3%

הלילה בחצות עלה מחיר החשמל ב-6.3%. על פי החלטת רשות החשמל, היה אמור תעריף החשמל הביתי לעלות בשיעור גבוה יותר, אולם תוכנית זו נבלמה עקב התחלת הזרמת הגז הטבעי ממאגר תמר, ירידה במחירי הדלק בעולם וקיזוז החוב של חברת החשמל. 

על פי החלטת הרשות, תעריחף החשמל הביתי עומד מעתה על 54.03 אגורות לקוט"ש, לעומת 50.83 אגורות. כמו כן, תעריף החשמל הכללי התייקר בשיעור של 3.12% ועומד על 55.61 אגורות לקוט"ש, במקום 53.91 אגורות בעבר.

ההתייקרות בתעריפי החשמל נועדה לכסות את הוצאות חברת החשמל על דלקים יקרים בתקופה בה הופסקה הזרמת הגז הטבעי ממצרים עקב פיצוץ צינור הגז בסיני. עקב הפסקת אספקת הגז ממצרים נאלצה חברת החשמל לחזור להתשמש בדלקים מזהמים שעלו לה מיליארדי שקלים.

צילום: מרק ישראל סלם

התייקרות החשמל אמורה להתבצע ב-4 פעימות, אולם בעקבות ההעלאת המחיר האחרונה ייתכן כי ההתייקרות הנוספת, שאמורה לעלות את התעריף ב-4.4%, תבוטל. 

בנוסף להתייקרות החשמל, החליטה רשות החשמל להחזיר את המבצע "חסכת-הרווחת" במטרה לעודד חסכון בחשמל בחודשי הקיץ. על פי מבצע זה, לקוחות שיחסכו בחודשי הקיץ בין 10%-20% בצריכה יזכו להנחה של 10% בתעריף החשמל ואלו שיצרכו 20%-50% פחות – יזכו להנחה של 20% בתעריף החשמל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן