Forbes Israel Logo

משנת 2006 זינק מספר התלונות על חברות התקשורת ב-600%

עלייה של 2.4% במספר תלונות הציבור על חברות התקשורת, כך עולה מדוח שפרסם היום משרד התקשורת. על פי הדוח, בשנת 2012 התקבלו 14,760 תלונות נגד חברות התקשורת. עוד עולה מהדוח כי מאז 2006 זינק מספר התלונות ב-600%. 

במשרד התקשורת מסבירים כי הסיבה לעלייה במספר התלונות נובעת ממודעות גבוהה של הציבור למהלכים הצרכניים שמוביל משרד התקשורת, תחושה מוצדקת של העצמת הצרכן מול חברות התקשורת, עמידה של הצרכנים על זכותם לקבל תמורה מלאה עבור כספם וכן מהפרות של הוראות הרישיון מצד החברות ואי מתן מענה מספק ללקוחותיהן. 

על פי הדוח, תחום הסלולר ונמצא במקום הראשון מבחינת מספר התלונות שהוגשו הן למשרד והן למוסדות אחרים כמו ארגון "אמון הציבור" והמועצה לצרכנות.

כמות התלונות הגדולה ביותר התקבלה נגד חברת פלאפון. בשנה החולפת התקבלו נגד פלאפון 1,229 תלונות מתוכן 514 הוגדרו מוצדקות, כלומר 41.8%. אחריה חברת פרטנר עם 8.8 תלונות שהתקבלו נגדה, כש-43.2% מהן מוצדקות. נגד חברת סלקום התקבלו 625 תלונות, כאשר 38.8% מהן מוצדקות. מספר התלונות הקטן ביותר נרשם נגד חברת בזק בינלאומי. מדובר ב-101 תלונות, מתוכן 32.6% מוצדקות. 

פלאפון | צילום: ארטיום דגל

במשרד התקשורת מציינים כי החברות הוט מובייל וגולן טלקום הודרו מהדוח משום שהחלו לפעול רק בחודש מאי 2012. כמו כן, מפעילות הסלולר הוירטואליות לא הוכנסו גם הן בשל מספר מנויים קטן מ-500 אלף. 

בנוסף, במשרד התקשורת מדווחים כי בשנת 2012 הושלם הטיפול ב-14,474 פניות – עלייה דרמטית של כ-80% לעומת כמות הפניות שטופלו והטיפול בהן הסתיים בשנת 2011. הסיבה לגידול היא לשינויים באופן הטיפול בפניות הציבור ולמאמצים כבירים שבוצעו באגף בכלל ובתחום הפיקוח על השרות לצרכן. 

שר התקשורת גלעד ארדן אמר כי "משרד התקשורת ימשיך להיות קשוב לציבור, לאתר ליקויים וכשלים מערכתיים, ולטפל בפניות באופן אינטנסיבי, לצד עמידה ללא פשרות על מילוי חובות חברות התקשורת וכיבוד זכויות הצרכנים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.