משרד השיכון ישווק 5,000 יחידות דיור בחריש: "המכרז פתוח לכולם"

אחד משיווקי הקרקעות הגדולים באתר אחד מאז הקמת המדינה יוצא לדרך. משרד הבינוי והשיכון הכריז היום על שיווק של קרקעות לכ-5,000 יחידות דיור בעיר חריש, הממוקמת על כביש ואדי ערה. אל מול ההשקה הפגינו עשרות מתנגדים לתוכנית, בטענה כי היישוב כולו מיועד לחרדים בלבד.

חריש ממוקמת בסמוך לכביש 6, במרחק כ-50 דקות מגוש דן וכ-75 דקות מירושלים.
תוכנית המתאר של הישוב מכילה כ-10,300 יחידות דיור חדשות, כאשר קרוב למחציתן ישווקו כבר כעת. לפי התכנון, בתוך פחות משנתיים וחצי כבר יאוכלסו הדירות הראשונות בעיר.

אטיאס באירוע החניכה | צילום: ששון תירם

חריש תוכננה כיישוב שמטרתו למצוא פתרון לצפיפות האוכלוסייה החרדית במרכז, כשיעד התושבים בחריש הוא 150 אלף איש. לדברי שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, "המכרזים פתוחים לכולם ואין לי ספק שהם יזכו להתעניינות רבה, ונזכה להקים עיר חדשה בישראל".

עם זאת, ניצן הורוביץ ממרצ, המתנגד לתוכנית והפגין מול ההשקה, כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי "אלי ישי ואריאל אטיאס לא בוחלים בשום אמצעי כדי להקים עיר ענקית לחרדים בלבד. המאבק הזה הוא מאבק חברתי על דיור שפוי לכולם, זה מאבק סביבתי על שטח מדהים, ויותר מכל זה מאבק דמוקרטי של אזרחים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, שדורשים שיקחו אותם בחשבון, שיקשיבו להם, בהחלטות שנוגעות לחיים שלהם".

"הסיפור של חריש הוא אחד המאבקים הכי חשובים היום בישראל. הגיע הזמן לחשוף את כל הנתונים, הכספים, והמזימות של שרי שס על חריש", כתב הורוביץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן