משרד התקשורת אישר את הפעלת טכנולוגיית הדור ה-4 בסלולר

משרד התקשורת החליט לאפשר לכל מפעילי הסלולר להשתמש בתדרים שלהן בטכנולוגיית LTE המאפשרת תקשורת סלולרית בדור הרביעי. שר התקשורת גלעד ארדן אמר כי "כבר בזמן הקרוב החברות תוכלנה להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ולהכין עצמן לקראת אספקת שירותים מתקדמים בדור הרביעי לציבור הרחב. נעמוד על כך שההשקעה בתשתית הטכנולוגית המתקדמת תהיה זהה בין פריפריה למרכז, באופן שיביא לצמצום פערים, הוסיף ארדן".

טכנולוגיית רשת הדור הרביעי מאפשרת חווית משתמש מהירה יותר הן בקצב העלאת תכנים, הן בקצה ההורדה והן בזמן ההשהיה. היא תאפשר בין השאר צפייה איכותית בקבצי וידאו וניהול שיחות וידאו באיכות HD, העלאת תמונות מהירה, הורדת קבצים גדולים וגלישה לאתרי אינטרנט כבדים במהירות גבוהה.


ארדן. השימוש בדור הרביעי יתאפשר כבר בזמן הקרוב | צילום: מרק ישראל סלם

על אף שבהודעת משרד התקשורת נמסר כי יתאפשר לחברות הסלולר להפעיל את טכנולוגית הדור הרביעי כבר בזמן הקרוב, ועוד לפני השלמת מכרז התדרים, לא צוין מועד מדויק לתחילת המהלך. חברת אורנג', שהייתה הראשונה שהחלה לפרוס תשתית דור 4 ותשלים עד סוף החודש את הצבתם של 750 אתרי שידור ברחבי הארץ, הודיעה כי היא מוכנה באופן מידי להפעלת הטכנולוגיה החדשה.

"אנו ערוכים לאפשר לציבור לקוחותינו ליהנות מהדור הבא של טכנולוגיה", אמר בתגובה חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר. "לפני כשבוע, פרסם משרד התקשורת את מכרז התדרים אשר יסתיים, ככל הנראה, בדצמבר, ויאפשר לנו לממש במלואו את פוטנציאל הטכנולוגיה החדישה ביותר עבור הציבור".


רומנו. ערוכים לספק את שירותי הדור הרביעי | צילום: סיון פרג'

בהודעת משרד התקשורת הובהרו גם מספר הגבלות שיוטלו על החברות: חברות הסלולר לא תוכלנה להפלות בין מנוייהן בתעריפי השירותים, בין אם מדובר במנויים אשר מחזיקים במכשיר שמאפשר להם לצרוך שירותים בטכנולוגיית הדור הרביעי ובין אם לא. כמו כן, לא יוכלו החברות לגבות תוספת מחיר בגין שירותי דור 4 עד למועד השקת רשת הדור הרביעי לאחר פרסום הזוכים במכרז התדרים וקבלת הרישיונות. החברות לא יוכלו להעלות מחירים בשל השידרוג לדור הרביעי גם למפעילים הוירטואלים הפועלים על בסיס התשתית שלהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן