מתאמנים? החולצה המעוצבת הזו היא מאמן כושר מתוחכם שיודע עליכם הכל

קיץ, רבים מאיתנו עושים כושר כדי להראות טוב או סתם כי הם שורפים יותר מידי זמן במשרד בישיבה. בעוד שרובכם מסתפקים בהרשמה למכון הכושר השכונתי, בחירת מאמן אישי או פשוט רכישת נעלי ספורט וריצה ברחבי השכונה, הבעיה הגדולה ביותר היא שלרוב אינכם יודעים האם האימון שלהם אכן אפקטיבי.

לצד מגוון שעוני הדופק וצמידי הניטור המציפים את השוק, קמה חברת הסטארטאפ האמריקאית Athos שהחליטה לקחת את טרנד הניטור צעד אחד קדימה ולהכניס אותו ישירות אל הבגדים, על מנת להבין האם המתאמנים אכן משקיעים את מלוא 100 האחוזים ולעזור להם להמנע מפציעות.


מקור: צילום מסך

ניטור מדוייק בזמן אמת

סט הבגדים אותו יצרה החברה מורכב, בשלב זה, מחולצה ומכנסיים המכילים חיישן אלקטרומיוגרפיה קטן, הנתפר כחלק מהבד. החיישן מסוגל לעקוב ולייצר תרשים חשמלי של פעילות השריר במהלך האימון, על מנת לנתח את האפקטיביות שלו. בפועל, כאשר המתאמן מבצע פעולות שונות, הבגד מקליט ומודד את פעילות השרירים, משדר אותה בזמן אמת אל האפליקציה הייעודית ומתריע מפני מתיחות לא נכונות או עומס רב על אחת מקבוצות השרירים.

כך לדוגמה, המכנסיים אותם מציעה החברה יוכלו לעזור למתאמנים ללמוד כיצד לבצע סקוואטים בצורה הנכונה, מבלי לאמץ יותר מידי את הגב, הכתפיים או איזורים אחרים שלא אמורים להיות בשימוש. כמובן שעל מנת לעשות זאת המכנסיים צריכים להיות צמודים במיוחד לגוף, כך שהמתאמנים צריכים לקחת זאת בחשבון.

לחילופין, החולצה אותה מציעה החברה, הצמודה גם היא לגוף ומגיעה עם שרוול ארוך, תוכל למדוד את קבוצות השרירים השונות הפועלות בעת הרמת משקולות או ביצוע מתיחות, וגם כאן תוכל לשדר מיידית ולהתריע מפני עומסים, תנועות לא נכונות וכדומה. החולצה והמכנסיים נמכרים עבור 100 דולרים כל אחד, אך לא מדובר במחיר גבוה עבור מי שמשקיע בבגדי האימון שלו ולאור העובדה שכל אחד מהם מכיל למעלה מתריסר חיישנים המודדים קבוצות שרירים שונות.

הקאץ' הוא שהמתאמנים יתבקשו לרכוש רכיב נוסף בשם Athos Core על מנת שיוכלו לנצל את הביגוד החדש שלהם. מדובר במכשיר בלוטות' המהווה את "המוח" מאחורי החולצה, המסוגל לקלוט את הפלט המגיע מהחיישנים השונים ולשלוח אותם אל האפליקציה המדוברת, במטרה להעניק פידבק בזמן אמת.


בגדי המתאמן החדשים | מקור: Athos 

מערכת ניטור שתפורה עליכם

מלבד האפשרות למדוד כיצד קבוצות השרירים עובדות יחדיו, במטרה להבין מה היא הפעולה שהמשתמש עושה, החיישנים השונים בחולצה מסוגלים למדוד גם את קצב הלב, קיבולת הריאה ותבניות הנשימה. כל הנתונים הללו עוזרים להבין עד כמה המתאמן מתאמץ, האם מבצע את האימון בצורה הנכונה ואולי אפילו להתריע לו מה בדיוק הולך לכאוב לו למחרת בבוקר.

סט המכנסיים והחולצה, שכמובן עמידים בפני זיעה, כביסה ואפילו מייבש, זמינים כבר עכשיו לרכישה מוקדמת באתר החברה. החברה מתכננת להתחיל לשלוח אותם רק בסתיו הקרוב, כך שבעוד שלקיץ הקרוב לא תוכלו להעזר בטכנולוגיה של החברה על מנת לשמור על הגוף החטוב שלכם, תוכלו לדאוג שתשארו בכושר גם בתקופת החגים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

פיתוח של מיקרוסופט הופך את סרטוני ה-GoPro המשעממים לסופר-מגניבים

יזמים? ככה לא פונים לתקשורת בבקשה לחשיפה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן