מתכוננים לאייפון 5: אפל רשמה פטנט על חיישנים משולבים במסך

הבאזז סביב האייפון 5 מתגבר בתקופה האחרונה, לקראת ההכרזה הצפויה ב-12 בסטפמבר, וההשקה 9 ימים לאחר מכן, ולאט לאט השמועות הופכות לעובדות בשטח. כעת מתברר כי המכשיר החדש יהיה רזה יותר מהמשוער, לאחר שאפל קיבלה פטנט על טכנולוגיית "in-cell", אשר משלבת את חיישני המגע בתוך המסך, וכך חוסכת את הצורך במסך נפרד.

משרד הפטנטים בארה"ב העניק לחברה את הפטנט מספר 8,243,027. טכנולוגיית התצוגה הנוכחית משתמשת בשכבות מרובות כדי לשלב את הצג עם חיישני המגע. הפטנט החדש מתאר מספר דרכים לשלב פונקציות מגע בתוך מסך ה-LCD בלי שכבות נוספות. המשמעות היא שהמסך יהיה דק יותר.

אפל לא תוותר בקרב על החדשנות | צילום: רויטרס

באפריל פורסמו דיווחים שונים לפיהם אפל עשויה להשתמש בטכנולוגיה, אך נתקלו בסקפטיות, בעיקר משום שיצרניות המסכים העיקריות של אפל, ווינטק ו-TPK, לא ידעו לייצר מסכים בטכנולוגיה הזו. עם זאת, ביולי אישר ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסומים קודמים, לפיהם שארפ, LG, וג'פאן דיספליי מרכיבות מסכים מסוג זה. לפי חלק מהמומחים, הטכנלוגיה החדשה עשויה לאפשר לאפל להקטין את עובי התצוגה ל-0.44 מילימטר.

הציפיות מן האייפון 5 גבוהות מאוד. סמסונג הציבה רף גבוה מאוד עם הגלקסי S III, ואפל תצטרך להשתמש ביתרונות הטכנולוגיים שלה כדי להתאים את עצמה לציפיות. בינתיים נראה היא לא תוותר בקרב על החדשנות.

כתבות נוספות בנושא:

כל השמועות: מה יהיו החידושים באייפון 5?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן